مسؤول سابق فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان از دور شدن فرهنگسرای رسانه از موفقیت در رسالت خود به علت نگاه سیاسی خبر داد.

به گزارش فرا تحلیل نیوز غلام رضا رحیمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: حوزه فعالیت فرهنگسرای رسانه را در حوزه عامه مردم باید دانست که فرهنگسرای رسانه در دوره جدید نتواسته موفق باشد.

مسؤول سابق فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی از طرف شورای شهر در حوزه رسانه، بیشتر برنامه‌های شهری در حوزه رسانه با محوریت سواد رسانه بود که از جمله آن‌ها می‌توان از جشنواره دیشب و جشنواره آموزشی- تفریحی مثبت رسانه نام برد که در پارک‌ها و مکان‌های پرجمعیت شهری و مناطق محروم برگزار می‌شد و کل فضای جشن تفریحی آموزشی بود.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش آموزش پارامتر رسانه‌ای داشت و قسمت دیگر آن تولیدات آموزش را در حوزه سواد رسانه داشتیم و در کل حدود ۶۲ محصول آماده شد که در شهرهای مختلف از جمله اهواز، تهران، مشهد، شیراز و… پخش شد؛ البته مسأله قابل توجه این بود که فرهنگسرای رسانه را شهرهای بیرون از استان بیشتر از استان خودمان می‌شناختند و در بخش تولیدات از برنامه‌های تخصصی کافه نقد می‌توان نام برد که تقریباً یکی از برنامه‌های شهری جذاب در حوزه اصحاب رسانه بود.

رحیمی با اشاره به تلاش برای برگزاری با قوت و دقت برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: منظور از دقت این است که ما برای این کار اتاق فکری داشتیم که روی مباحث مشخص فکر و بحث می‌شد و محتوای برنامه از قبل چیده می‌شد؛ در حوزه عام جلسات زیادی در حوزه سواد رسانه‌ای داشتیم و گروهی به نام مدرسان سواد رسانه بودند که در سطح شهر هم در بحث آموزش و پرورش و هم در بخش‌های مختلف فرهنگی شهر و مناطق فرهنگی سطح شهر و ارگان‌های مختلف در بخش رسانه همکاری کرده و مباحث روز رسانه‌ای و آموزشی را مطرح می‌کردند.

مسؤول سابق فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان در ادامه گفت: اگر بخواهیم نگاه منصفانه داشته باشیم بیشتر فعالیت‌های فعلی به سمت حوزه خبر و خبرنگاری رفته‌اند و جلساتی که نگاه شهری به آن نیست و برنامه‌های شهری که کلاً تغییر فضا دارند.

وی رسالت و فعالیت فرهنگسرای رسانه شهرداری را اینگونه مطرح کرد: در حوزه رسانه با توجه به رسالتی که سازمان برایشان تعریف کرده، در حوزه‌های تخصصی مثل خبرنگاری آموزش داشته باشیم؛ فرهنگسرای رسانه باید در سطح عامه کار کند یعنی با مردم سرکار داریم که می‌طلبد روی بخش عام سواد رسانه کار کنیم که به نظر می‌رسد فرهنگسرای رسانه در دوره جدید نتوانسته موفق باشد.

رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: بیشتر فعالیت فعلی فرهنگسرای رسانه به سمت تخصص و مدیریت رفته است.

مسؤول سابق فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان در پایان تصریح کرد: نگاه سیاسی حاکم بر شهرداری و به صورت خاص نگاه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری باعث شد که این تجارب منتقل نشود و روی تجارب  گذشته خط بطلان کشیده شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : فارس