عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: مجلس چندین بار گزارش قصور و کوتاهی‌ها در اطلاع‌رسانی درباره سهمیه بندی بنزین در آبان سال ۹۸ را به قوه قضاییه ارجاع داده است، اما تا کنون نتیجه‌ای نداده است.

به گزارش فرا تحلیل نیوز حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی، با اشاره به سالگرد حوادث آبان ۹۸، اظهار داشت: مقصران حوادث آبان ۹۸ برخی از دولتمردان دولت قبل هستند که در راس آن آقای روحانی قرار دارد.

وی ادامه داد: دولتمردان قبلی با رفتار نادرست مدیریتی در صدد این بودند که یک بار دیگر از ملت ایران انتقام بگیرند ولی به لطف خدا مردم ایران همیشه نقشه های دشمنان را خنثی می کنند زیرا دشمنان خارجی افرادی را مسلح کرده بودند تا با سوءمدیریت مدیران داخلی این افراد را به داخل کشور گسیل کنند تا ایران را به آشوب بکشند اما مثل همیشه سرشان به سنگ خورد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: مقصر اصلی و بالاتر از تمام این موارد آمریکا و رژیم های اروپایی هستند زیرا آن ها با رفتارشان آتش بیار معرکه بودن که به نظر بنده این افراد و دولتمردان کشورهای متخاصم باید محاکمه شوند.

حاجی‌دلیگانی افزود: رسانه های خارجی اعم از فارسی زبان و غیر فارسی زبان و همچنین رسانه های داخلی که مطالبی را منتشر کردند و باعث شدند که این آتش شعله ور شود باید یک روزی در پیشگاه ملت ایران محاکمه شوند و باید به سزای اعمالشان برسند زیرا با رفتارهایشان خسارت های سنگینی به کشور متحمل کردند.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه و معاون حقوقی ریاست جمهوری می‌بایست پیگیر شکایت های بین المللی علیه افرادی که حوادث ۹۸ را رقم زدند باشند، بیان کرد: در داخل نیز قوه قضائیه باید دادگاهی برقرار کند و افرادی که سبب این اتفاق ناگوار شدند را به دادگاه فرا بخواند تا پاسخگویی ملت ایران باشند.

حاجی دلیگانی گفت: مجلس چندین بار گزارش قصور و کوتاهی‌ها در اطلاع‌رسانی درباره سهمیه بندی بنزین در آبان سال ۹۸ را طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی به قوه قضاییه ارجاع داده است، اما تا کنون اتفاقی نیفتاده است. قوه قضاییه باید خیلی زودتر از این، افرادی را در مدیریت سهمیه‌بندی بنزین در آن سال کشور داشتند محاکمه می‌کرد. سال های قبل بهانه مصونیت مطرح بود اما اکنون افراد مقصران مصونیتی ندارند و باید محاکمه شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اکنون زمان دادگاهی کردن افراد خائن به کشور است چه افرادی که در داخل حضور دارند و چه افرادی که در خارج از کشور زیر چتر ملکه انگلیس، رئیس‌جمهور آمریکا و دشمنان ایران قرار دارند باید محاکمه شوند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : فارس