مسئله پاسخ دهی به ترور شهید فخری زاده فقط انتقام نیست. ما داغداریم اما هیجان زده نیستیم. مسئله احیای توازن راهبردی، ایجاد بازدارندگی، ترسیم مجدد قواعد بازی و جابجایی خطوط قرمز است. روند راهبردی باید تغییر کند.

به گزارش فرا تحلیل نیوز، مهدی محمدی در واکنش به ترور شهید محسن فخری‌زاده و تحلیل‌هایی که به دنبال آن در مسئله واکنش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است نوشت:

‏۱- مسئله پاسخ دهی به ترور شهید فخری زاده فقط انتقام نیست. ما داغداریم اما هیجان زده نیستیم. مسئله احیای توازن راهبردی، ایجاد بازدارندگی، ترسیم مجدد قواعد بازی و جابجایی خطوط قرمز است. روند راهبردی باید تغییر کند.

‏۲- خطرناک تر از عملیات ترور ‌و خرابکاری، محاسباتی است که دشمن در ذهن دارد. باید به این محاسبات حمله کرد. دشمن باید درباره هزینه و فایده اقداماتش شروع به محاسبه مجدد کند. این با اقدامات عادی میسر نیست.

‏۳- خروج از (محاسبه پذیری) مهمترین گام راهبردی است که باید برداشته شود. روند فعلی تنها زمانی متوقف و معکوس خواهد شد که سیستم امنیتی منطقه تغییر کند. امریکا و اسراییل درباره نقطه‌ای که اراده ایران بر این تغییر تعلق خواهد گرفت، دچار اشتباه برآورد شده‌اند و هزینه آن را خواهند داد.

‏۴- یکی از مضحک‌ترین استدلال‌هایی که در این روزها خواهید شنید این است که پاسخ دهی، افتادن در دام دشمن است. سوال این است: در دو‌سال گذشته که در دام ادعایی آقایان نیفتادیم، رفتار دشمن خشن‌تر شد یا آرام تر؛ تنش بیشتر شد یا کمتر؟ پاسخ، دام نیست، این تحلیل‌ها دام است.

‏۵-تیم ترامپ و صهیونیست‌ها در حال پر کردن دست دولت بعدی امریکا هستند چون بدنه امنیتی در امریکا جمهوری خواه و دموکرات ندارد. دست از سر ایران بر نمی‌دارند مگر اینکه دستشان کوتاه شود. تاثیر بر سیاست دولت بایدن فقط با تولید قدرت ممکن است نه با ایستادن و تماشا کردن.

انتهای پیام/