یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به فرسایش و تضعیف قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد: «تنها رژیمی که احتمالا به زودی در منطقه تغییر می کند، اسرائیل است نه ایران».

به گزارش فراتحلیل نیوز، تحلیلگران و ناظران سیاسی، در سایه تداوم اعتراضات داخلی و تشدید تنش صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها، انتظار دارند که خطر بزرگتری موجودیت این رژیم جعلی را تهدید کند و روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به این موضوع، از جزئیات افتادن تل آویو در دام یک جنگ در جبهه‌های مختلف خبر داد.

روزنامه فرامنطقه ای «رأی الیوم»، با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: «رسانه های اسرائیلی روز یکشنبه اذعان کردند که اشغالگر اسرائیلی، اکنون با یک طوفان بی سابقه برای جنگ چند جبهه‌ای با ایران، حزب الله و جنبش حماس مواجه شده است».

روزنامه هاآرتص نوشت: «دور کنونی» خشونت در جبهه‌های مختلف، تکرار دیگری از «راهبرد بلندمدت حماس و حزب‌الله، با الهام از ایران، برای فرسایش اسرائیل با عملیات خونریزی تا نابودی» است.

به ادعای این روزنامه، «اسرائیل با دشمنانی مواجه است که به دنبال کشاندن آن به سمت یک جنگ چندجانبه در امتداد مرزهایش» در کرانه باختری، قدس و با فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ هستند.

هاآرتص با تایید گزارش شبکه المیادین اعتراف کرد که «وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی اسرائیل نمی‌تواند بدتر از این باشد. تل آویو به‌جای تلاش و تمرکز بر روی تبدیل توافق‌های عادی‌سازی روابط به بستری برای تغییر شکل خاورمیانه و جایگاه اسرائیل در آن، امارات، بحرین و مغرب را در موقعیتی قرار داد که نمی توانند از آن دفاع  یا حمایت کنند. امری که در باره مصر و اردن نیز صدق می کند و پیشتر آن ها را مجبور کرد که روابط خود را با تل آویو کم کنند».

 در ادامه گزارش این روزنامه عبری زبان با اشاره به نمایان شدن «فروپاشی کامل» راهبرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران، آمده است که از دیگر سو، روابط تل آویو با ایالات متحده بیش از پیش و به صورت بی سابقه ای متشنج است، این در حالی است که واشنگتن «همپیمان ضروری اسرائیل است و نمی توان مستقل از آن باشد و بدون این همپیمانی جای تردید است که امروز تل آویو بتواند، در قید حیات بماند».

در ادامه این گزارش آمده است: «اکنون، ما احتمالا با یک طوفان تمام عیار روبرو هستیم، طوفانی که سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل ماه‌هاست درباره آن هشدار می‌دهند، درباره یک جنگ چند جبهه ای».

به نوشته هاآرتص، «برای تصور این که ایران، حزب الله و حماس باید با چه لذتی به هرج و مرج در اسرائیل نگاه کنند، نیازی به خلاقیت نیست».

نویسنده در ادامه این سوال را طرح کرد: «چرا از آن سوء استفاده نکنند؟ هر درگیری قدرت بازدارندگی اسرائیل را بیشتر تضعیف می‌کند و موجب فرسایش جایگاه بین‌المللی آن می شود.لذا باید گفت تنها رژیمی که احتمالاً به زودی در منطقه تغییر خواهد کرد اسرائیل است، نه تهران».

این در حالی است که چند روز پیش نیز، رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که تیپ مطالعاتی در دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل معروف به «امان»، «هشداری استثنایی برای فرماندهان سیاسی و امنیتی و ارتش اسرائیل در خصوص فرسایش و تضعیف قدرت بازدارندگی اسرائیل در قبال دشمنانش» صادر کرده است.

در این پیام هشدار آمده است: «این موضوع در تک تک اجزای محور ضد اسرائیلی که در راس آن ایران قرار دارد، مشهود است و  مجموعه نشست‌هایی که در هفته‌های اخیر میان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و مسئولان جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی با هدف هماهنگی مواضع میان آن‌ها برگزار شد، گواه این امر است».
رسانه های صهیونیستی، روز گذشته نیز به موضوع دیدار جدید هیأتی از حماس که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «صالح العاروری» معاون او در رأس آن قرار داشتند با  «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان پرداختند.

کانال «مکان» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که این دیدار به منظور بررسی میزان آمادگی محور مقاومت و همکاری میان عناصر آن برای مقابله با هر رویداد و تحولی صورت گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس