قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هیچ تغییری در سهمیه بندی و قیمت بنزین وجود نخواهد داشت و هدف از جمع آوری کارت های سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.

به گزارش فراتحلیل نیوز، طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر جمع آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها در رسانه‌ها منتشر شد، که بسیاری علت آن را تغییر شیوه سهمیه بندی بنزین و یا افزایش قیمت آن می‌دانستند علی زیار، قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به مهر می‌گوید: هیچ تغییری راجع تغییر سهمیه بندی بنزین و تغییر نرخ وجود ندارد و تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است. / کارت

معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: زمانی که افراد از کارت جایگاه استفاده می‌کنند، نمی‌توان داده برای داده برای تحلیل مصرف وجود داشته باشد اما زمانی که کارت‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد از کارت‌های خود استفاده کرده مدیریت مصرف بهتری صورت می‌گیرد.

زیار افزود: اکنون ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت‌های سوخت واریز می‌شود که با نرخ ۱,۵۰۰ تومان مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان استفاده ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ ۳ هزار تومان برای مردم وجود دارد. به همین دلیل مشکلی از بابت سوخت و کارت‌های سوخت نیست.

قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که همه کارت‌های سوخت جمع آوری نمی‌شود بلکه تعدادشان کم می‌شود و کسانی که کارت خود را به همراه ندارند و یا فراموش کرده امکان استفاده از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در حال فرهنگ سازی هستیم که همه مردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم مصرف سوخت در کشور را بهتر مدیریت کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت وجود دارد که قابلیت‌های مختلفی دارد و می‌تواند در امر مدیریت مصرف به ما کمک کند و ما داده‌هایی داشته باشیم که بر مبنای آن بتوانیم برنامه ریزی کنیم و هم در بحث قاچاق سوخت و هم برنامه ریزی برای تولید و مدیریت مصرف به توفیق‌هایی دست پیدا کنیم.

وی در خاتمه با انتقاد از جدی گرفته نشدن استفاده از کارت‌های سوخت در دولت قبل در این زمینه توضیح داد: پس از تعطیلی سامانه هوشمند سوخت در دولت قبل داده‌های چندانی در رابطه با مصرف سوخت از دست خارج شد مردم به استفاده نکردن از کارت‌های سوخت خود عادت کردند و اکنون نیازمند این فرهنگ سازی هستیم که مردم در جایگاه‌ها از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم این داده‌ها را در سامانه داشته باشیم و تحلیل‌های خود را راجع به تولید، مصرف و برنامه ریزی برای آینده بهتر به عمل آوریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر