سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: امیدوارم مکمل کارهایی که در گذشته در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام شده باشیم و برنامه اصلی را که تحت عنوان دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز مطرح کردیم، پیاده‌سازی کنیم.

به گزارش فرا تحلیل نیوز ، حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در حرم‌الشهدای دانشگاه اصفهان در جمع کارکنان دانشگاه و مسؤولان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: امیدوارم همانطور که مسؤولیت را پذیرفتیم، ادامه راه این عزیزان و بلکه مکمل کارهایی که در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام شده باشیم و  برنامه اصلی را که تحت عنوان دانشگاه جامع محور و تمدن ساز مطرح کردیم، پیاده کنیم.

وی با اشاره به این نکته که در این لحظه در محضر شهدا هستیم تصریح کرد: امروز به این خاطر آمدیم با این شهدای گرانقدر که از خود گذشتند تا ما در امنیت باشیم و درس بخوانیم میثاق ببندیم؛ آن‌ها زنده هستند و شاهد حیات طیبه آن‌ها در کل کشور و از جمله دانشگاه هستیم؛ ویژگی اصلی شهدا طیب و طاهر بودن است که کار را برای خدا انجام دادند و نه برای خلق خدا.

هرسیج یادآور شد: شهدا ضمن اینکه طیب و پاک بودند، پاک کننده نیز هستند؛ اگر این دانشگاه و محیط کشور دارای برخی صداقت‌ها و پاکی‌ها است به برکت این شهدا است و اگر می‌خواهیم دانشگاه طیب باشد اول باید خودمان پاک باشیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان در خصوص شرط پاسداری خون شهدا توضیح داد: همه حوزه های دانشگاه اعم از استادان و کارمندان باید شهدا را سرلوحه خود قرار داده و ضمن پایبندی به اصول اخلاقی و ارزش های والای شهدا، ضمن این که خود طیب هستند دیگران را نیز دعوت به پاکی و نیکی نمایند و در راه شهدا گام برداشته و برای پیشرفت کشور حرکت نمایند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم در حوزه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تحولی ایجاد کنیم نیاز است این روحیه را داشته باشیم؛ تنها درخواستی که از خودم و همه عزیزانی که در حوزه‌های کاری مالی فرهنگی و پژوهشی دستی دارند این است که همه کارهایمان در این جهت باشد؛ خودمان را درست کنیم و بعد واقعا مطالبه‌گر باشیم.

هرسیج با بیان اینکه مسؤولیت امانت است و تا دیروز در اختیار عده‌ای بود و در حال حاضر نیز در اختیار ما است ادامه داد: مسؤولیت طعمه نیست که به دنبال آن برویم؛ بنابراین نیاز است که در تمام حوزه‌های کار خود ید واحده بشویم و به جای پیدا کردن نقاط ضعف این و آن از نقاط قوت آنان تقدیر کرده و آن را کامل کنیم.

سرپرست دانشگاه اصفهان ضمن تشکر از رئیس سابق و هیأت رئیسه دانشگاه اصفهان گفت: امروز در پیشگاه خداوند و در جوار شهدای گرانقدر دانشگاه عهد و میثاق می بندیم که تداوم بخش راه ائمه معصومین باشیم وبا ورود همه تشکل ها و اقشار و آحاد دانشگاه ارزش های معنوی و علمی در کنار هم بیش از پیش رشد پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که کارهای علمی به نحوه شایسته انجام شود؛ عده ای از عزیزان جوانی خود را برای این کارها گذاشتند و قدردان هستیم؛ از شما می‌خواهم هم مطالبه‌گر و هم ناظر بر اعمال‌مان باشید.

هرسیج افزود: منابع ما محدود است و اینجانب مشورت‌پذیر هستم و همه با هم در راستای ارتقای علمی و فرهنگی دانشگاه گام برخواهیم داشت؛ از خداوند می‌خواهم در آن جهتی که آرمان‌های انقلاب و نظام است و آن چیزی که رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب اسلامی فرمودند گام برداریم.

در این مراسم حجت‌الاسلام مستاجران رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان در سخنانی با تقدیر از تلاش‌های رئیس سابق دانشگاه، ضمن تبریک انتصاب حسین هرسیج به عنوان سرپرست دانشگاه اصفهان اظهار کرد:یکی از عزیزانی که نقش محوری برای خاکسپاری شهدای دانشگاه در این مکان مقدس را داشت، دکتر هرسیج بود و امروز در این مکان مقدس با اقتدا به شهدای گرانقدر ، تداوم بخش آرمان‌های آن بزرگواران در عرصه‌های مختلف ارزشی و علمی هستیم.

هوشنگ طالبی رئیس سابق دانشگاه اصفهان در این مراسم اظهار داشت: ایام خوشی است از این منظر که فردی به عنوان رییس دانشگاه انتخاب شده که به لحاظ شخصیتی و تجارب قبلی  علاوه بر  آگاهی کافی و لازم، نسبت به  فعالیت‌های دانشگاه اشراف کامل دارند و امیدواریم دانشگاه را آن‌گونه که شایسته است به پیش ببرند.

انتهای پیام