نوه امام بودن هم مردم را ملزم نمی‌کند که حتما به او رای دهند. ولی به نظرم مردم به احترام امام به ایشان رای خواهند داد. کاندیدا شدن حسن‌آقا در این انتخابات انگیزه را برای حضور مردم بیشتر می‌کند. ممکن است بسیاری از طرفداران ایشان به احترام حضرت امام در انتخابات شرکت کنند و رای دهند.

به گزارش خبرنگار فرا تحلیل نیوز روزنامه رپرتاژ محور آرمان، در گزارشی به دلایل جدید خود برای رئیس جمهور شدن، سید حسن خمینی پرداخته است.

 این روزنامه اصلاح طلب در گزارش تبلیغاتی جدید خود نوشته است: هر روز یک نام به‌عنوان کاندیدای جریان اصلاحات برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود. روزی جهانگیری، روزی ظریف و روزی دیگر حتی از لاریجانی سخن به میان می‌آید اما یک نام بیش از همه مورد توجه است و آن هم آیت‌ا… سید حسن خمینی است. برخی از یادگار امام هراس ندارند، بلکه دغدغه آنها اداره کشور به آن نحوی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی خواهان آن بود. به‌هرحال آیت‌ا… سیدحسن خمینی بیش از هر مدعی، به دیدگاه امام خمینی آگاه است و بیش از سایرین درصدد اصلاح انحرافات از خط امام برخواهد آمد که همین اصلاحات برای برخی خوشایند نیست و درصدد منصرف کردن نوه امام خمینی با طرح ادعاهای کذب هستند.*اصلاح طلب بودن حسن خمینی و روابط خوب با خاتمی
این روزنامه نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی می افزاید: شاید برخی یادآور شوند که یادگار امام در سال ۹۴ در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد و هنگام ثبت‌نام گفت: «بنده به صورت مستقل وارد انتخابات شدم. دست یکایک مردم شریف را می‌بوسم» و مدعی باشند که حساب خود را از اصلاح‌طلبان جدا کرده است اما بی‌تردید سیدحسن خمینی افکار اصلاح‌طلبانه دارد که انکارشدنی نیست و از سوی دیگر نمی‌توان قرابتی میان منش او با اصولگرایان تندرو و دلواپس یافت. همچنین روابط نزدیک و خوبی با رهبر جریان اصلاحات دارد و به‌کرات از یکدیگر حمایت کرده‌اند؛ بنابراین سیدحسن خمینی در صورت ورود به کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری رای بالایی از سوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان واقعی و پیرو خط امام کسب خواهد کرد.

*شباهت حسن خمینی با هاشمی رفسنجانی
این گزارش می افزاید: یکی از دلایلی که سبب توجه جامعه به یادگار امام می‌شود، شباهت برخی رفتارهای او با آیت‌ا… هاشمی است. از کلام سیدحسن خمینی مشخص است که او استقامت و صبوری آیت‌ا… هاشمی را الگوی خود قرار داده است. درست است که آیت‌ا… هاشمی تکرارنشدنی است اما از اظهارات و رفتارهای سیدحسن خمینی چنین برمی‌آید که اشبه به آیت‌ا… هاشمی است.

*سید حسن عامل خارج شدن انتخابات از رکورد!
این رونامه همچنین از زبان هاشم‌زاده هریسی، هم نوشته است: یکی دیگر از مزایای ایشان نوه حضرت امام خمینی (ره) بودن است. اینکه می‌گویم نوه حضرت امام بدین معنا نیست که حقی مضاعف پیدا می‌کند، بلکه منظورم این است نوه کسی که این انقلاب و نظام را ایجاد کرده است، حق دارد که کاندیدای ریاست‌جمهوری شود و خود را در معرض رای مردم قرار دهد. مردم و کسانی هم که به امام و بیت ایشان علاقه‌مندند این حق را دارند که از کاندیداتوری سیدحسن‌آقا حمایت کنند. اما اینکه مردم به ایشان رای دهند یا نه، در راستای حقوق مردم است. نوه امام بودن هم مردم را ملزم نمی‌کند که حتما به او رای دهند. ولی به نظرم مردم به احترام امام به ایشان رای خواهند داد. کاندیدا شدن حسن‌آقا در این انتخابات انگیزه را برای حضور مردم بیشتر می‌کند. ممکن است بسیاری از طرفداران ایشان به احترام حضرت امام در انتخابات شرکت کنند و رای دهند. این موضوع می‌تواند انتخابات را از حالت رکود خارج سازد.