«چند قطره آبان» با نقش آفرینی خواهران وبرادران شهدا،میزبان مردم شهید پرور اصفهان در سالگرد حماسه ۲۵ آبان ۶۱ است.

به گزارش فرا تحلیل نیوز جواد اسماعیلی امروز در گفت‌وگویی درخصوص تهیه و تولید فیلم چند قطره آبان با موضوع واقعه ۲۵ آبان ۱۳۶۱ اصفهان، اظهار کرد: مجموعه هنری آسمان حدود ۶ سال است که در عرصه تولید فیلم با موضوع کلان انقلاب اسلامی کار می‌کند و از ۲ سال پیش موضوع ساخت مستندی با موضوع ۲۵ آبان اصفهان مطرح شد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: بعد از یک دوره بلند تحقیقات و اطلاعات گسترده، دیدیم بعد از گذشت ۴۰ سال اینقدر اتفاقات زیبا افتاده که یک فیلم داستانی می‌شود؛ نگاه کار را به سمت داستان فاخر بردیم، که بعد از یک دوره دو ساله تولیدی، این کار تمام شد و آماده اکران است.

وی درباره روایت فیلم افزود: این فیلم سه روایت دارد و حدود ۷۵ دقیقه است، در روایت اول با تعدادی از جوانانی که روز ۲۵ آبان تشییع شدند، آشنا می‌شویم و با یک داستانی وارد شهر می‌شویم؛ در قسمت دوم، ۴۸ ساعتی است که این خبر به شهر رسیده و شهر با مشکلاتی مثل، نداشتن محل مناسب برای خاکسپاری این شهدا رو به رو است.

اسماعیلی اضافه کرد: در روایت سوم موضوع به‌روزرسانی می‌شود و داستان‌ در زمان حاضر اتفاق می‌افتد؛ یک عده از جوانان مسجدی هستند که می‌خواهند یادواره شهدا را در مسجد خودشان برگزار کنند.

این تهیه‌کننده درباره اینکه چگونه یک اثر هنری می‌تواند ضریب نفوذ حقیقی داشته باشد، توضیح داد: مجموعه یک نگاه ویژه برای تولید فیلم‌های فاخر دارد، اعتقاد داریم که باید نیروهایی که به هرحال در عرصه‌های مختلف انقلاب در حال فعالیت هستند به هنر اسلامی هم نگاه ویژه داشته باشند.

وی افزود: در این کار تصمیم بر این شد تا با شناسایی از نیروهایی استفاده شود که در کلام خودمان به مقوله شهدا اعتقاد دارند، وقتی فرد می‌آید کاری که مربوط به شهداست انجام می‌دهد و به آن باور دارد، وقت می‌گذارد و کار می‌کند، این مسأله، اثر وضعی در مخاطب خواهد داشت.

اسماعیلی ادامه داد: دیده می‌شود بعضی از افراد نقشی را بازی می‌کنند ولی بعداً در حواشی، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد، آدم‌هایی در این پروژه کار کردند که به طور خاص در زمینه مربوط به شهدا فعال هستند، چندین نفر از خواهران و برادران شهدا در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند، که اشاره به همین مطلب دارد.

تهیه‌کننده فیلم چند قطره باران در توضیح مشکلات و موانعی که درطول تولید فیلم بود، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته‌ای که می توانم اشاره کنم، این است که نه تنها در اصفهان بلکه کلا در استان‌ها زیرساخت‌های لازم برای تولید مجموعه‌های تلویزیونی، سینمایی وجود ندارد، می‌توان گفت همه توانایی‌ها و پتانسیل‌ها در پایتخت متمرکز است، از لحاظ تجهیزات صحنه و تصویر وحتی عوامل ساخت، در استان‌ها با مشکل در همه این مسائل روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: به‌خصوص برای ما وقتی دو روایت اول که دهه شصت است را داشتیم، از لحاظ تجهیزات، خیلی با مشکلات روبه‌رو بودیم و به سختی تجهیزات مربوط به آن زمان تامین شد.

اسماعیلی در ادامه افزود: در بحث تولید، گاهی کارهایی از جانب مردم می‌شد که همه این سختی‌ها را به راحتی و شیرینی تبدیل می‌کرد، یک خاطره شیرین که از مردم دارم این بود که در روایت دوم ما حدود دو ماه در یک خانه مستقر بودیم، کامل خانه در اختیار ما بود و ساخت فیلم هم به خانه آسیب می‌زند، بعد از دو ماه کار، سراغ صاحب خانه رفتیم برای تسویه حساب، برادران زیدی بودند که خانه‌شان را در اختیار ما قرار دادند و زمان تسویه گفتند کرایه نمی‌خواهند چون کار برای شهدا است وحتی هزینه آب و برق و گاز را هم قبول نکردند.

تهیه کننده فیلم چند قطره آبان در رابطه با حمایت‌های مالی از تهیه فیلم عنوان کرد: این فیلم محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است، البته مجموعه‌های مختلفی کمک کردند که می‌توان به مجموعه فولاد مبارکه، روابط عمومی و حوزه شهید تندگویان مجتمع فولاد مبارکه، شهرداری منطقه هشت، دفتر حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مجموعه سپاه صاحب الزمان(ع) از مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین(ع) و مجموعه پادگان شهید قاضی اشاره کرد.

وی در پایان خطاب به مسؤولان فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: در اصفهان توانایی‌ساخت مجموعه‌های فاخر و همچنین جوانان توانمندی وجود دارند، اگر حمایت‌های لازم انجام شود، نیروهای اصفهان لحظه به لحظه آن هشت سال دفاع مقدس و حوادث مختلف در این دوران ۴۰ ساله را به خوبی به تصویر می‌کشند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : فارس