کشاورزان و جمعی از مردم اصفهان صبح امروز در بستر خشک زاینده‌رود حاضر شدند تا از مسئولان بخواهند برای جاری‌شدن دوباره زاینده‌رود و برقراری حقابه‌ها چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش فرا تحلیل نیوز در شرایطی که کشاورزان اصفهان از یک هفته پیش به صورت مسالمت‌آمیز و بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و موارد سیاسی، در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود در محل پل خواجوی اصفهان تجمع کرده‌اند، صبح امروز، این رودخانه خشک، شاهد حضور هزاران نفر از مردم اصفهان بود که نسبت به عدم جریان این رودخانه معترض بودند.

تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود از هفته گذشته آغاز شده و براساس اعلام آن‌ها، صبح امروز، تجمع مردم اصفهان به منظور حمایت از جریان زاینده‌رود با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد. بنا بر بیانیه‌ها و توصیه‌های اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف کشاورزان و سایر چهره‌های اصفهان، این تجمع بدون هرگونه قصد سیاسی و صرفاً در حمایت از جریان رودخانه‌ای برگزار شد که سال‌هاست با بی‌مهری دچار مشکلات مختلفی شده است.

جریان رودخانه زاینده‌رود طی ماه‌ها و سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح آب، از یک رودخانه پرآب دائمی با نوسانات مختلفی مواجه شده و این موضوع، مشکلات بسیاری را برای مردم و کشاورزان اصفهان ایجاد کرده است. مشکلات مالی قابل توجه کشاورزان اصفهانی که معیشت آن‌ها را دچار اختلال کرده، از مهمترین مشکلاتی است که این روزها شاهد آن هستیم.

از سوی دیگر به دلیل خشکسالی قابل توجه بستر خشک رودخانه، موضوع فرونشست شهر اصفهان، آثار تاریخی این شهر و سایر نقاط استان، رفته رفته جدی‌تر شده و زنگ خطری را در این زمینه به‌صدا در آورده است.

جمعه هفته گذشته، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو برای بررسی مشکلات زاینده‌رود و حوضه آبریز اصفهان به این شهر سفر کرد و در جریان مشکلات کشاورزان اصفهان قرار گرفت. وی در جمع کشاورزان اصفهانی قول داد که خواسته عدالت توزیع آب در جای جای استان‌های مرکزی کشور محقق شود.

به گفته سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان مقرر شده مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق صنایع، تامین و در صندوق سازگاری با کم‌آبی به جهاد کشاورزی تحویل شود تا بین حقابه‌داران تقسیم شود.

وی درباره آب آشامیدنی استان اصفهان و کاهش فشار و تنش در تامین آن نیز بیان کرد: قرار شده است مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه دوم آبرسانی اصفهان تخصیص یابد.

استاندار اصفهان پیرامون خروجی تصفیه خانه‌های جنوب و شمال اصفهان تصریح کرد: طرح‌های تکمیلی این تصفیه‌خانه‌ها برای استفاده بهینه و هرچه بهتر از پساب در نظر گرفته شده است تا از آن برای بهره‌گیری در صنعت کشاورزی استفاده کرد و برای هر یک ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

این موضوع به بازدید استاندار اصفهان نیز ختم نشد و پس از انتصاب محمدرضا جان‌نثاری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، این رویه در عملکرد وی نیز مشهود شد، تا جایی که جان‌نثاری بلافاصله بعد از انتصاب خود، در یکی از تجمعات کشاورزان اصفهانی که نسبت به موضوع آب و مشکلات آن معترض بودند، حاضر شد و قول پیگیری این مسئله را داد.

در شرایطی که از هفته گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و جریان‌های سیاسی خاص، به‌دنبال به‌حاشیه کشاندن موضوع تجمع امروز کشاورزان اصفهانی و تحصن چند روز گذشته آن بودند، با هوشیاری این کشاورزان هیچ‌گونه حاشیه‌ای در جریان برگزاری این تجمع صورت نگرفت.

در جریان این تجمع شعارهای مختلف حمایت از نظام جمهوری اسلامی و همچنین حمایت از اصل نظام و ولایت فقیه از سوی کشاورزان سر داده می‌شد و این موضوع سبب شد اجازه هرگونه سوءاستفاده بیگانه از تجمع امروز کشاورزان اصفهانی داده نشود. ‌

نگاه متفاوت نیروهای انتظامی و همراهی آنها با مردمی که بدون حاشیه به‌دنبال احقاق حقوق خود در موضوع زاینده‌رود بودند نیز از جمله مهمترین نکاتی بود که فعالان فضای مجازی و مردم اصفهان از تجمع امروز بر زبان آوردند.

نگاهی به تصاویر منتشر شده و فیلم‌های تجمع امروز مردم و کشاورزان اصفهان نشان می‌دهد که همراهی مسئولان مختلف و شنیدن صدای کشاورزان و مردمی که هیچ‌گاه خواسته‌ای جز احیاء زاینده‌رود ندارند، مصداق کاملی از مدیریت صحیح و تغییر نگاه دولت به خواسته‌ای است که در نزدیک به ۱۰ سال گذشته، همواره مد نظر مردم این استان بوده است.

بیشتر بخوانید

نکته قابل توجه از این تجمع اما، اقدام صحیح صدا و سیمای مرکز اصفهان در پوشش لحظه‌ای و صحیح اخبار این تجمع و گزارشاتی است که در هفته‌های گذشته به منظور ارائه نگاه واقعی از مشکلات مردم اصفهان در حوضه آبریز زاینده‌رود منتشر شده و بدون توجه به جریانات ضدانقلاب، ابتکار عمل را از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گرفته است.

نگاه متفاوت صدا و سیما و مدیران اصفهان در تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از سوی مردم این استان نیز بارها مورد توجه قرار گرفته و از سوی فعالان مجازی نیز مورد تقدیر قرار گرفت. این موضوع را می توان تغییر رویکرد کلان صدا و سیما و البته بینش مدیران صدا و سیمای مرکز اصفهان مربوط دانست به گونه‌ای که با درک صحیح‌ از مسائل و چالش‌ها و درخواست کشاورزان به تریبون منطقی آن‌ها تبدیل شدند تا هرگونه شیطنت و نقشه‌های تحریک‌آمیز شبکه‌های ضدانقلاب بی‌اثر باشد. گزارش‌های متنوع صدا و سیمای اصفهان از تجمع نجیبانه مردم اصفهان با تصاویر کامل هوایی و گزارش های متنوع حکایت از این دارد که فضای حرفه ای بر این موضوع حاکم است.

فعالیت همه‌جانبه فعالان فضای مجازی، هنرمندان، رسانه‌ها و خبرنگاران نیز در کنار این موضوع قابل توجه بود و اعلام‌های عمومی و درخواست‌های مختلف این چهره‌ها از مردم برای عدم اجازه به حاشیه کشاندن این تجمع از سوی افراد ضدانقلاب، زمینه آن را فراهم کرد که تجمع کشاورزان و مردم اصفهان بدون حاشیه با اعلام خواسته اصلی آنها برگزار شود.

یکی از کشاورزان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به تجمع اعتراضی مردم اصفهان در اعتراض به خشکی زاینده‌رود اظهار داشت: تنها خواسته ما، جریان دائمی زاینده‌رود و پایان خشکی رودخانه‌ای است که معیشت و زندگی مردمان مرکز کشور را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه بنده هم حامی نظام و هم پدر دو شهید هستم، تصریح کرد: همه کشاورزان و مردمی که امروز در تجمع شرکت کرده‌اند، حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و تنها خواسته آنها، جریان زایند‌ه‌رود است.

محرابیان وزیر نیرو هفته گذشته در جمع کشاورزان اصفهان با بیان آنکه کشور ما کشوری است برخاسته از انقلاب اسلامی، در مسیر امام، در مسیر شهدا و خاری است در چشم همه دشمنان این مرز و بوم، بیان کرد: ما به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که دشمنان اسلام، دشمنان امام و خط انقلاب از مشکلات ما سوء استفاده کنند. من به عنوان عضوی از مردم هر نوع تفرقه افکنی را محکوم می‌کنم و به عنوان زبان گویای تک تک شما عرض می کنم که تجمع ما برای پیشرفت ایران است.

وی ادامه داد: تجمع ما در مسیر رشد کشور و رشد انقلاب است، ما ایستاده ایم که حق خودمان را بگیریم چرا که مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی ایجاد عدالت بوده، ما اجازه نمی‌دهیم دشمنان این مرز و بوم و اسلام از مشکلات ما خوشحال شوند.

به گزارش تسنیم،‌ بدون شک نگاه متفاوت مسئولان اصفهان، در کنار مردم بودن و شنیدن صدای کشاورزان و مردمانی که خواسته‌شان، احیای جریان دائمی زاینده‌رود است، در کنار نگاه بابصیرت و انقلابی کشاورزان و مردم اصفهان، می‌تواند زمینه توسعه هرچه بیشتر کشوری را فراهم کند که این روزها مورد هجمه اقتصادی قابل توجه دشمنان مختلف است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : تسنیم