یک کارشناس مذهبی گفت: حرکت عظیم اربعین قطعا معادلات جبهه‌های نبرد را به ضرر گروه‌های تروریستی تغییر می‌دهد.

به گزارش حرف شما، مهدی ادیمی با اشاره به کنگره عظیم اربعین اظهار کرد: این پیاده‌روی بزرگ جوابی است به کشورهایی که مدعی هستند می‌توانند اسلام و ایران را به زانو در بیاورند.

وی دلیل شکل گرفتن این حرکت عظیم را خودجوش دانست و ادامه داد: علت این‌ که در سه سال گذشته حضور مردم چندین برابر شده است، برانگیخته شدن حس مردم و شکل‌گیری این موج گسترده است.

این کارشناس مذهبی افزود: علی‌رغم فشارهای اقتصادی که در ایران وجود دارد و ناامنی‌هایی که در عراق شاهد هستیم و دشمنان تصور می‌کنند با این اهرم فشارها مردم از صحنه خارج می‌شود، هر سال به جمعیت زائران اربعین افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم با حضورشان در مراسم اربعین اعلام می‌کنند که با تمام وجود پای دین ایستاده‌اند و در این مسیر از دادن جان خود هم ابایی ندارند.

ادیمی با اشاره به در جریان بودن مبارزه علیه گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه تصریح کرد: حرکت عظیم اربعین قطعا معادلات جبهه‌های نبرد را به ضرر گروه‌های تروریستی تغییر می‌دهد.

وی در خصوص موضوع هزینه‌های اخذ شده برای سفر اربعین اذهان داشت: صدور روادید هزینه‌هایی دارد که همه‌ متعلق به ایران نیست، نیروهایی که باید در اربعین تأمین شود برای تسهیل رفت و آمد که چندین برابر ظرفیت معمول است طبیعتاً هزینه‌هایی دارد که باید پرداخت شود.

این مبلغ برای کسانی که برای زیارت امام حسین(ع) از همه چیز خود می‌گذرد و با هر سختی قدم در این مسیر می‌گذارند، هزینه زیادی نیست و این پول به لحاظ هزینه‌هایی که به هر دو کشور وارد می‌شود گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ فارس