در ماه‌های محرم و صفر پرچم هیئت‌های امام حسین(ع) نه تنها در ایران که درگوشه و کنار دنیا بالا می‌رود؛ پرچمی که بدون شک بزرگ‌ترین مبلغ اسلام ناب نبوی و تفکرات شیعی است.

به گزارش حرف شما، در ماه‌های محرم و صفر پرچم هیئت‌های امام حسین(ع) نه تنها در ایران که درگوشه و کنار دنیا بالا می‌رود؛ پرچمی که بدون شک بزرگ‌ترین مبلغ اسلام ناب نبوی و تفکرات شیعی است. مطمئناً شما نیز در فضای مجازی تصاویر و فیلم‌های متعددی از حضور شیعیان را در اقصی نقاط جهان در هیئت‌های امام حسین(ع) یا برپایی راهپیمایی‌های نمادین دیده‌اید؛ تصاویری که برای ارادتمندان آن امام همام افتخار و برای آنان که امام حسین(ع)، کربلا و اسلام را نمی‌شناسند علامت سؤال بزرگی است؛ علامت سؤالی که می‌تواند خارج از جنجال‌های اسلام‌ستیزانی مانند گروهک داعش که با حمایت غرب متولد شده‌اند و تلاش می‌کنند آنها را نماینده اصلی اسلام و به خصوص اسلام انقلابی معرفی نمایند، حقیقت را به جهانیان معرفی می‌کند.
در این راستا چند سالی است که برخی شیعیان در اروپا حرکت زیبایی با نام «حسین کیست» را به راه انداخته‌اند و این حرکت را به سراسر دنیا اشاعه داده‌اند؛ جنبش «حسین کیست» به اشکال مختلف از بیلبورد گرفته تا بروشور و کنفرانس سعی می‌کند از فرصت محرم برای معرفی اهل بیت و اسلام ناب محمدی بهره بگیرد و بحمدالله با توجه به نیت خالصی که گردانندگان آن داشته‌اند جنبش تاکنون به خوبی عمل کرده است، اما در این ایام آنچه همه ما را دل‌آزرده می‌کند سنت‌های غلطی است که به لطف رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه‌های غربی به نمادی از تشیع تبدیل شده است. اگر در اینترنت واژه شیعه یا امام حسین یا کربلا را سرچ کنیم بیش از هر چیز تصاویر قمه‌زنی به اشکال مختلف به چشم می‌آید؛ تصاویری که گاه درنظر هر فرد نا‌آگاه خارجی غریب و ناراحت‌کننده است.
 اما عده‌ای هستند که در این چند ساله با حرکاتی عجیب سعی کرده‌اند این تصاویر نماد تمام‌قد کربلا باشد؛ حتی وقتی دلسوزان اسلام و شیعه از تبعات آن خبر می‌دهند به اشکال گوناگون سعی در بیشتر شدن این حرکت دارند و این جای تأمل دارند؛ گویی تمام هدف قیام کربلا همین عزاداری بوده است. عزاداری که خود یک وسیله است برای عده‌ای هدف شده مهم‌تر از کربلا.
 در میان این اخبار تحریف عمدی یا سهوی واقعه کربلا، خبری از فضای مجازی از طریق سایت رهیافتگان وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی منتشر شد که بسیار جالب و با اهمیت بود. در این خبر که به نقل از روزنامه مشهور چینی چاینا دیلی منتشر شده بود به حضور ۱۵۰ تن از ایرانیان مقیم شهر گوانجوی چین با لباس‌هایی متحدالشکل در یکی از بیمارستان‌های چین اشاره داشت؛ شیعیانی که با یاد امام حسین برای اهدای خون به بیماران صف کشیده بودند. این حرکت به قدری برای چینی‌ها قابل توجه بود که مهم‌ترین روزنامه آن کشور به انعکاس و تهیه گزارشی مبسوط درباره آن پرداخته بود. وقتی از دور به خبر نگاه می‌کنیم به واقع نکات زیبایی درمی‌یابیم. ایرانیان مقیم چین با حرکت زیبای خود بدون کمترین هزینه نام امام حسین و اهداف قیام کربلا را به شکلی زیبا و انسان‌دوستانه نشان داده بودند؛ چنانچه ناخودآگاه مخاطبان این رسانه از خود می‌پرسند به‌راستی این حسین کیست که چنین جمعیتی را واداشته تا حرکتی انسان‌دوستانه و عملی به این شکل برای غیر خودشان انجام دهند.
مسلماً همین اتفاق بهجت‌زا از سوی ایرانیان عزادار امام حسین در چین زمینه تحقیق و تفحص درباره امام حسین(ع)، اسلام و تشیع را باز می‌کند. در لندن نیز مشابه چنین قضیه‌ای اتفاق افتاد و در روز عاشورا شیعیان عزادار اقدام به اهدای خون کرده بودند که باعث تعجب بسیاری شده بود. به قول یکی از کاربران اینستاگرام انجمن شهید ادواردو آنیلی حتی خون شیعیان که از این طریق وارد بدن دیگران می‌شود می‌تواند محبت اهل‌بیت را نیز به فرد منتقل کند چه آن که این خون خون کسی است که برای امام حسین(ع) قدم برداشته و به عشق او چنین اقدامی انجام داده است.  حال بیاییم از بعدی دیگر این رفتار زیبا را ببینیم فرض بگیریم در روز عاشورا حتی اربعین صف ایرانیان و شیعیانی که در نقاط مختلف دنیا مقابل بیمارستان‌ها شکل گرفته تا به یاد اهل بیت و همگام با اهداف والای بشر‌دوستانه خون به بیماران اهدا کنند آیا تبلیغی زیباتر از این برای اسلام خواهید دید؟
فراموش نکنیم که هدف غایی اهل بیت هدایت بشریت بوده حال این بشر چه مسلمان باشد چه غیرمسلمان چه شیعه و چه سنی حتی در مناطق سنی‌نشین چنین حرکت زیبایی به جلب محبت اهل سنت می‌انجامد چراکه شیعیان بدون هیچ چشمداشتی و به توصیه اهل بیت برای کمک به همنوع قدم برداشته‌اند و مطمئن باشید چنین رفتارهایی از دید فطرت‌های پاک مخفی نخواهد ماند؛ شاید حتی با چنین کاری بتوان جلوی بمب‌گذاری‌های تکفیری‌های منحرف ضدشیعیان را گرفت، زیرا زیبایی این عمل هر انسان حق‌طلبی را به سمت خود جلب می‌کند چه آن که این خبر زیبا را امسال از پاکستان شنیدیم که برادران اهل سنت مسئولیت حفاظت از عزاداری‌های حسینی را داوطلبانه به عهده گرفتند و جان خود را سدی در مقابل کوردلان تکفیری قرار دادند تا شیعیان در فضایی امن عزاداری کنند.
انتهای پیام/ جوان