واحدهای تجاری ارگ جهان نما و مجتمع حکیم که در مزایده های رنگارنگ روی دست شهر مانده و شش ماه قبل اجازه حراجش را گرفته بودند، دیروز دوباره اجازه خواستند برای حراجش.

حرف شما_احسان تیموری سیچانی/مشکل از آنجا شروع شد که رکود و بی پولی دامن رسانه های اصفهانی را گرفت و این بی پولی تاآنجا پیش رفت که اکثر رسانه ها به جای انتخاب خبرنگار، بازاریاب نخبه طلب کردند تا صفحاتشان را با رپرتاژهای رنگارنگ ارگانهایی پر کند که گزارش عملکرد خود را با یک وجب چربی اضافه به مردم غالب می کنند.

خبرنگار آزاد یعنی کشک!

وقتی نتوانی، وقتی نخواهی قلمت را بفروشی باید به دنبال رسانه ای باشی که به صورت مستقیم و رودر رو به دنبال آگهی و چاپ گزارش عملکرد فلان دستگاه نباشد و چه جایی بهتر از رسانه های شهرداری،ایمنا، اصفهان زیبا، رادیو شهر، اینجا اصفهان و ….

جالب اینجاست که هفته قبل، عضو شورا و نماینده یک قشر خاص شهر در صحن علنی هوار می کشد که رسانه مستقل و غیرمرتبط با شهرداری در شهر پیدا نمی شود.

البته ایشان این هفته هم در اتاق بغلی هوار می کشیدند که چرا از پول بیت المال برایشان نسکافه نخریده اند و بماند که عضو کمیته مناطق محروم هم هستند، بالاخره هوار را باید یک جایی کشید!

ربط رسانه شهرداری و حقوق سه میلیونی فلان دبیرتحریریه و ماشین لکسوس و رکود، اینجاست که در صحن علنی، خبرنگار پارلمان شهری باید دست و دلش بلرزد و خبر شورا بنویسد!

رسانه ای که به هر نحو از شهرداری ارتزاق می کند، خبرنگارش باید نقطه به نقطه نطق و خطابه های نه چندان جذاب اعضا را با خط طلا بنویسد و قاب کند که اگر لحظه ای این قاب کردن دیر شود یا یک”و” جا بیفتد، توبیخ، بایکوت، اخراج و جریمه را باید بپذیرد.

برای آنکه حرفی از قلم نیفتد، عکس میزان باشد، خبری دیر روی سایت نرود، اعضای شورای چهارم، نطق و خطابه هایشان را دست نویس تحویل روابط عمومی می دهند تا اسکن و برای خبرنگاران حاضر در صحن علنی ایمیل شود.

چقدر وظایف روابط عمومی ها سخت شده، بماند که باید تیترها نیز با اعضا هماهنگ شود و همه تیترهای عجیب و غریب روی سایت شورا، از خلاقیت سرشار اعضا منشاء می گیرد که اصول خبرنویسی و تیتر زنی و ارزش خبری را با خاک یکسان کرده اند.

حاشیه شورا، خبرنگارانی نشسته اند با دغدغه هایی از جنس ترس! ایمیل هایی که دیر می رسد یا هرگز نمی رسد چون اتاق کنار تالار شورا اینترنت ندارد تا ایمیل ها به موقع برسد چون روابط عمومی شورا هم اینترنت ندارد.

نطق هایی که آنقدر تند خوانده شده که بخشی از آن از قلم افتاده و هر چند ضبط شده ولی در هیاهوی شورا، نامفهوم است و خبرنگار می ماند با ایمیلی که حتی چندین ساعت پس از اتمام، جلسه نرسیده و خبری که اگر منتشر شود فردا باید جواب بدهد برای خط به خطش!

ایمیل می رسداما عصرهنگام اما اسکن اصل نطق نیست و خبرهایی تنظیم شده با تیتر مشخص و این شبه ایجاد می شود که روابط عمومی یا اعضا یا…تاکید می کند که اخبار به این شیوه باید منتشر شود!

خبرنگاران از فردای حادثه می گویند، فردایی که توبیخ شده اند بابت تفاوت تیتری که انتخاب کرده اند با آنچه سایت شورا زده است.

حکایت دنیای آزاد اطلاعات و خبرنگار آزاد را باید ریشخند کرد که این شیوه اطلاع رسانی، نباشد مردم آسوده ترند.

مگر می شود جلسه ساعت ۱۰ صبحتمام شود و خبرنگار بنشیند و چشم بدوزد به ایمیلش تا ساعت۴عصر اخبار آماده و تنظیم شده برایش ارسال شود؟

عصر سرعت است اگر قرار است مطالب اعضا به صورت خام به دست خبرنگار برسد تا او بتواند به راحتی آنچه که باید را اطلاع رسانی کند پس در شهری که شعار هوشمندیش را به سینه می زنید، یک خط اینترنت هم وصل کنید برای شورا و شهرداریش و اگر غیر این است جمع کنید سفره نطق و خطابه را تاخبرنگار بنگارد و نفسی به راحتی بکشد و آویزان روابط عمومی نباشد و عزای خبری را بگیرد که شب هنگام، بیات به دستش می رسد.

 

حراج سرمایه شهر

شش ماه گذشت و دیروز دوباره خبر مرگ سرمایه شهر را در تالار شورا جار زدند.

شش ماه هم نشده ولی مسوولان حاضر در صحن گفتند شده!

واحدهای تجاری ارگ جهان نما و مجتمع حکیم که در مزایده های رنگارنگ روی دست شهر مانده و شش ماه قبل اجازه حراجش را گرفته بودند، دیروز دوباره اجازه خواستند برای حراجش.

حراج بیت المالی که برای ریال به ریال آن، مردم شهر خون به دل شده اند، خانه ای در طرح مانده، عوارضی که به سختی پرداخت شده، تراکمی که به زور گرفته شده و جریمه ماده ۱۰۰ که از ترس تخریب پرداخت شده تا بدنه شرقی چهارباغ، ارگ جهان نما، پروژه خیابان حکیم شود و بعد بماند بدون مشتری و حراج شود.

چرا؟ چون نمی دانیم می خواهیم چه کنیم چون اول منار را می دزدیم، بعد چاهش را می کنیم چون….!

دیروز گزارش تفریغ بودجه آرامستان ها در صحن رای آورد با ۷۵۰ میلیون تومان کسری، تعرفه آمبولانس باغ رضوان برای خارج از شهر ۱۵ درصد گران شد و فروش طبقه دوم قبر در قطعه ایثارگران برای خانواده های درجه اول ایثارگران، نرخ گذاری شد و چه گران شده است مردن.

انتهای پیام/