خانه مطبوعاتی که سال ها با تلاش و از خودگذشتگی فردی از جنس خود اهالی رسانه متولد شد، رشد کرد و به اینجا رسید؛ امروز نیازمند هوشیاری اعضایی است که در ۲۲ سال گذشته از وظایف خود کوتاهی کرده اند وباید مراقب باشند که در این انتخابات عده ای دایه دلسوز تر از مادر شده اند…

به گزارش خبرنگار حرف شما، همانطور که تجربه نشان داده خوب یا بد هر انتخاباتی بسته به اهمیت و یا حتی وسعت فراگیری حواشی مختلفی به همراه خواهد داشت اما برخی انتخابات هم هست که این حاشیه از متن هم فراتر رفته و بررسی اتفاقات از مدت ها قبل باعث تعجب و شگفتی است.

این موضوع در انتخابات تشکل های صنفی مختلف با توجه به حساسیت های موجود و محدودیت ها بسیار بیشتر به چشم می آید و در تشکل های رسانه ای به خاطر ماهیت و ذات اطلاع رسانی در رسانه بسیار پر رنگ تر است اما به جهت برخی باند بازی ها برخلاف این ماهیت کمتر به این حواشی پرداخته می شود.

خانه مطبوعات اصفهان بیش از دو دهه است که به عنوان یک تشکل مستقل و پایدار به فعالیت خود ادامه داده و با وجود همه مشکلات و تنگناها و بعضا سنگ اندازی ها تا امروز برقرار مانده است هرچند انتقادهای بسیاری در مورد فعالیت صرفا برای بقا به جای فعالیت موثر و پویا به این تشکل وارد است که قطعا باتوجه به نیاز هر تشکل برای حضور فعال همه اعضاء قابل بررسی است اماشرح آن در این مطلب نمی گنجد.

از این حرف ها گذشته این روزها تب و تاب انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات اصفهان و برگزاری مجمع عمومی این خانه در روز چهارشنبه هفتم مهر ماه ۹۵ در جمع اهالی رسانه های استان و حتی برخی متولیان فرهنگی استان و مدیران بر خلاف دوره های گذشته جالب توجه است. این تب و تاب انتخاباتی از حضور گسترده نامزدها از یک جریان خاص و تامل برانگیز تا تلاش برای ثبت نام اعضاء با تکمیل مدارک برای اینکه حق رای داشته باشند قابل تامل است.

در این مطلب نگاهی کوتاه به فهرست کاندیدا های این دوره قبل از انتخابات خانه مطبوعات اصفهان داریم که قطعا بعد از تغییرات نهایی اساس نامه ایجاد شده و قضاوت را به خوانندگان عزیز می سپاریم.

البته قبل از بیان اصل مطلب باید به فعالیت غیر رسمی انجمن صنفی مطبوعات تشکل رسانه ای دیگر در اصفهان اشاره داشت که چند سالی است با تعداد افراد محدود و البته صرفا با اهداف سیاسی و نه صنفی فعالیت کرده و تنها در هنگام برگزاری انتخابات و یا اتفاقات حاشیه ساز به ندرت اوج گرفته مطرح شده و سپس آرام شده است.

تشکلی که معلوم نیست چرا اعضای آن با وجود همه علاقه خاصی که به انجمن و شعارهای دهان پرکن خود دارند و قطعا به آن افتخار می کنند و حتی در مقطعی برای عضوگیری از بین اهالی رسانه مصر بودند ناگهان به صورت کاملا طراحی شده و گسترده در تمامی بخش های نماینده مدیران مسئول، روزنامه نگاران، سرپرستی ها و بازرس ها ثبت نام کرده و این موضوع خود نشان دهنده چه معنایی می تواند باشد جز شعارهای تو خالی که متولیان این انجمن خود هم به آن اعتقاد ندارند!!! یا اینکه در دوره جدید تغییرات اساس نامه حکایت از اتفاقات و منافع پشت پرده ای دارد که برخی به سبب طمع این منافع پا پیش گذاشته اند.

القصه ما از اردوهای مشکوک آنچنانی در یک ماهه اخیر و اصرار برای حضور خبرنگاران و عکاسان در آن از هر طیف و حواشی دیگری که از دور نزدیک به گوش می رسد تا پیامک ها، سخنان و ارتباطات پشت پرده با برخی مدیران و مسئولان بسیار سخت اما با عینک خوش بینی  عبور می کنیم.

از این مبحث فقط به نام  و سوابق برخی افراد می توان اشاره کرد که اتفاقا سوابق مشخصی دارند اما با این وجود باز هم برای هیات مدیره خانه مطبوعات ثبت نام کرده اند سوابقی چون داشتن پرونده های قضایی تا پشتیبانی و حمایت همه جانبه از پایتخت تا حدی که بیشتر به یک مترسک تبدیل شده اند تا فعال رسانه ای…

جالب تر اینکه  واقعا چرا همه هیات مدیره این انجمن برای عضویت در تشکلی دیگر در همین صنف ثبت نام کرده اند اگر معنای این ثبت نام به رسمیت نشناختن تشکل صنفی توسط خود این افراد نیست چه برداشت دیگری می توان از این حرکت داشت؟! البته احتمالا دلایل دیگری هم بتوان یادآور شد که از حوصله این مطلب خارج است.

چرا که در صورت پایبند بودن به شعارهای تو خالی به جای نشستن بر سر سفره آماده با زحمات چند ساله دیگران می توانستند در طول این سال ها به دنبال ثبت رسمی تشکل خود و فعالیت در لوای پرچم آن باشند تا اینکه با فعالیت موازی و علم کردن دعواهای سیاسی در تشکلی دیگر به اختلافات دامن بزنند و امروز حداقل به حضور نماینده ای از خود در خانه مطبوعات همگرایی و همدلی خود را در عمل ثابت می کردند نه در حرف….

از این حواشی فراتر از متن که بگذریم و تنها بخشی از آن در این مطلب ذکر شد بحث فعالیت رسانه ها در اصفهان همواره از نبود مدیریت واحد که بتواند در همه زمان ها و همه امور حامی اهالی رسانه باشد رنج برده و می برد آنهم صرفا به خاطر اینکه سیاسی کاری و سیاسی بازی مثل بسیاری امور دیگر آفتی شده بر پیکر رسانه های نصف جهان که تا کنون نتیجه ای جز اینکه استان های دیگر گوی سبقت ربوده و اصفهان از جایگاه واقعی خود عقب بیافتد نداشته است.

خانه مطبوعات با اعضایی فعال پویا و موثر با هیات مدیره ای قوی که تجربه و سابقه آنها فراتر از هر سلیقه یا تفکر سیاسی با همدلی برای تداوم رشد و پیشرفت اعضا و بالطبع ان اهالی رسانه اصفهان خبرنگاران روزنامه نگاران عکاسان و مدیران رسانه را ترسیم می کند آرزوی دیرینه همه کسانی است که سال هاست در این صنف مشغول هستند.

خانه مطبوعاتی که سال های با تلاش و از خودگذشتگی استاد گلناری فردی از جنس خود اهالی رسانه متولد شد، رشد کرد و به اینجا رسید امروز نیازمند دقت و توجه اعضایی است که به نقل بسیاری از آنها هرچند در طول این ۲۲ سال کوتاهی کرده و وظایف خود را آنطور که لازمه بقاء و رشد این تشکل صنفی است انجام نداده اند همت کنند و با انتخابی درست مسیر را برای ارتقا هر چه بیشتر این تشکل در سایه حمایت های لازم فراهم نمایند.

انتهای پیام/ شهاب صادقی