مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به استقبال خوب جوانان از کمپین «پیمان جوانان» در فضای مجازی گفت: در این کمپین به مسائلی پرداخته می‌شود که باید در سنین کودکی توسط آموزش و پرورش به کودکان آموزش‌های لازم داده می‌شد اما به آنها بی اعتنایی شده است.

به گزارش حرف شما، محسن طلایی گفت: کمپین پیمان جوانان یک حرکت فرهنگی اجتماعی است که به دنبال فرهنگ سازی هر روز به یک برنامه اختصاص داده شده است و جوانان در آن مشارکت می‌کنند به عنوان مثال روز شنبه به رانندگی اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این‌ها موارد و مسائلی است که باید در دوران دبستان و پیش دبستانی به آنها پرداخته می‌شد اما چون در آموزش و پرورش به آنها اعتنایی نشده است مجبوریم هم اکنون از طریق فضاهایی که در اختیار داریم مانند فضای مجازی به جوانان آموزش دهیم.

مدیرکل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: یکشنبه آلودگی هوا و محیط زیست، دوشنبه بحث مطالعه، سه شنبه ورزش و سلامت، چهارشنبه مصرف انرژی است چرا که هم اکنون ما بالاترین سرانه مصرف انرژی در دنیا را داریم و این اصلا خوب نیست، پنجشنبه بحث رژیم غذایی و پرهیز از فست فود و جمعه بحث تولید زباله است.

طلایی ادامه داد: جوانان می‌توانند با پیوستن به صفحه اینستاگرام پیمان جوانان آمادگی خود را برای تغییر سبک زندگی خود اعلام کنند.

وی افزود: پیمان جوانان نوعی فرهنگ سازی برای تغییر رویه‌های اشتباهی است که تا کنون در زندگی روزانه ما به یک عادت تبدیل شده است  و امیدواریم این کار‌ها از فضای مجازی به فضای اجرایی وارد شود. مثلا روزی را در نظر داریم به هوای پاک اختصاص دهیم که همه از وزرا و مسئولان تا تمام جوانان با دوچرخه برسر کار بیایند، به اعتقاد بنده فرهنگ سازی در فضای مجازی بسیار مهم است و ما باید ۱۰۰ برابر آن چیزی که می‌توانست در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتاد کار کنیم تا بتوانیم تأثیری که آن زمان باید در کودکانمان ایجاد می‌شد را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ فارس