معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان گفت: امسال ۲ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل بین شهری زائران مراسم اربعین حسینی(ع) را از اصفهان به مرزهای کشور می رسانند.

به گزارش حرف شما، علیرضا صفاتاج در نشست کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین حسینی افزود: این تعداد اتوبوس سال گذشته نیز مسافران را از اصفهان به مرزهای کشور از جمله مرز مهران منتقل کرد و از مرزها به اصفهان بازگرداند.

وی بیان کرد: در صورت برنامه ریزی منسجم و پیش بینی شده، قادر به تامین کل نیاز اتوبوس توسط شرکت های حمل و نقل هستیم و این کار با برنامه ریزی و ارائه برنامه های آموزشی ویژه رانندگان اتوبوس ها همراه خواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان ادامه داد: بسته های آموزشی تصویری و صوتی برای زائران نیز آماده شده است که در اتوبوس های حامل زائران نمایش داده می شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اتوبوس های استان اصفهان برای جابه جایی زائران اربعین حسینی(ع) اختصاص می یابد، تصریح کرد: در این مدت سفر به نقاط دیگر کشور کمتر می شود و بیشتر تمرکز خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل بین شهری به جابه جایی این مسافران اختصاص می یابد.
مدیربحران و پدافند غیرعامل مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ استان اصفهان نیز از آماده باش نیروهای امدادی در این ایام و حضور در جاده های استان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی ۱۱۵ با حضور در جاده های استان اصفهان به مسافران خدمات رسانی می کنند.
علیرضا کیخوایی، افزود: بعضی از مسافران به دلیل بی اطلاعی از نکات بهداشتی موجب تشدید بیماری افراد بیماری و یا بروز بیماری می شود که اطلاع رسانی به زائران ضروری است.

۳۰ آبان امسال مصادف با روز اربعین حسینی است.

انتهای پیام / ایرنا