عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سخنان وزیر اقتصاد آلمان گزافه‌گویی و مغایر با اصول بدیهی و ابتدایی روابط بین‌الملل و ناقض حاکمیت ملی و دخالت آشکار در امور داخلی کشور است.

به گزارش حرف شما، سید جوادساداتی نژاد با انتقاد شدید از اظهارات توهین‌آمیز زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان اظهار داشت: سخنان وی گزافه‌گویی و مغایر با اصول بدیهی و ابتدایی روابط بین‌الملل و ناقض حاکمیت ملی و دخالت آشکار در امور داخلی کشور است.

وی با اشاره به اخبار منتشرشده در مورد صحبت‌های مداخله‌جویانه و متکبرانه مطرح‌شده از جانب وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل افزود: تأکید صورت گرفته از جانب وی به منظور به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران ناشی از دیدگاه و روحیه متوهم تفوق طلبی و برتری‌جویی مقامات غربی است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیان این‌گونه سخنان مغایر با اصول ابتدایی روابط بین‌الملل، نشانه‌ای روشن و آشکار از میزان تسلط صهیونیسم بین‌الملل بر سیاستمداران غربی و عدم استقلال و آزادی عمل آن‌ها در حرف و عمل است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: برخورد انفعالی و از روی ضعف با این‌گونه اظهارات مداخله‌جویانه که حاکمیت و استقلال ملی ایران را نادیده می‌گیرد، موجب گستاخ‌تر شدن و هتاکی بیشتر غربی‌ها و زیاده‌خواهی بیشتر آنان می­شود.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: اقدام قاطع و عزت­مندانه دولت و دستگاه دیپلماسی، موجب تغییر و تصحیح در محاسبات و ارزیابی‌های تصمیم سازان و تصمیم­گیران غربی می‌شود.

وی ادامه داد: برخورد قاطعانه با این سخنان، موجب می‌شود آنان متوجه شوند درصورتی‌که برای خوشامد صهیونیست‌های جنایتکار و راضی کردن آن‌ها بخواهند با گزافه‌گویی و برخلاف عرف دیپلماتیک، در امور داخلی ایران اسلامی دخالت کنند، قطعاً هزینه و تاوان سخنان توهین‌آمیز خود را خواهند پرداخت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حساسیت افکار عمومی نسبت به خدشه‌دار شدن غرور و اعتبار ملی، تأکید کرد: مردم انقلابی و شهیدپرور ایران اسلامی با تأسی از اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و بالأخص سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هیچ‌گاه ذلت را برنتابیده و به هیچ کشور یا سیاستمداری اجازه نداده و نخواهند داد که بخواهد از موضع تکبر و تبختر در امور داخلی کشور دخالت کنند.

وی سخنان مداخله‌جویانه و خصمانه معاون صدراعظم آلمان را موجب تأسف دانست و تصریح کرد: گویا غربی‌ها فراموش کرده‌اند که ایران اسلامی کشوری مستقل است و مردم مسلمان و انقلابی آن چند دهه قبل، رژیم وابسته و مزدور پهلوی که در حوزه نفوذ آن‌ها بوده است را ساقط کرده است.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: مردم انقلابی ایران با مشارکت و حمایت خود در ایران اسلامی، نظامی مستقل و عزتمند را روی کار آوردند که در چند دهه اخیر به‌رغم تمام کاستی‌ها و مشکلات و دشمنی‌های غربی‌ها در برابر زیاده‌خواهی و فزون‌طلبی‌های آن‌ها ایستاده است.

انتهای پیام/فارس