مراسم تشییع پیکر مطهر ۳ تن از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از ۳۰ سال تفحص و شناسایی شدند به همراه یک تن از شهدای مدافع حرم اصفهان در میدان فیض اصفهان برگزار شد.

به گزارش حرف شما، مراسم تشییع پیکر مطهر ۳ تن از شهدای دوران دفاع مقدس که پس از ۳۰ سال تفحص و شناسایی شدند به همراه یک تن از شهدای مدافع حرم بعد از ظهر امروز در میدان فیض اصفهان برگزار شد.

مصادف شدن این مراسم با دهه دوم عاشورا شور دیگری در اجرای برنامه و حضور مردم به وجود آورده بود به گونه‌ای که از لحظاتی پیش از آغاز رسمی مراسم سراسر محل تشییع از پل خواجو تا میدان فیض را جمعیت فراگرفته و عزاداران حسینی لبیک گویان انتظار ورود پیکر شهدا را می‌کشیدند.

پس از اقامه نماز بر پیکر این شهدا در حالی که مردم مدح امام حسین(ع) و اشعاری با مضمون محرم را زمزمه می‌کردند تابوت‌های شهدا را بالای سر برده و با ذکر صلوات و یا حسین(ع) به سمت گلستان شهدا راهی شدند.

در طول مسیر و هنگام خاکسپاری این شهدای گرانقدر نیز جمعیت دور تا دور قبور مطهر شهدا ایستاده و به سینه‌زنی پرداختند. مردم پلاکاردهایی با عکس شهدای مدافع حرم و شهیدان جنگ تحمیلی را در دست داشتند و با چشمانی اشکبار با شهدا وداع کردند همچنین هیئت‌های مذهبی با دسته‌های سینه‌زنی با خواندن نوحه و نواختن سنج و طبل به استقبال شهدا رفتند.

در این مراسم پیکر شهید غلامعلی رضایی پس از تشییع با شکوه مردم عزادار اصفهان در گلستان شهدا به خاک سپرده شد و پیکر مطهر شهیدان عبدالله قانع‌زاده و احمدرضا شریفیان برای خاکسپاری به شهرستان گز و برخوار انتقال داده شد.

همچنین در این مراسم خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم حضور داشتند که در کنار تشییع شهدای دفاع مقدس، با سر دادن ندای لبیک یا زینب(س) و مرگ بر آل سعود پیکر شهید حمید خادمی از شهدای حرم را تشییع کردند.

پیکر مطهر این شهید مدافع حرم نیز به همراه دو شهید دفاع مقدس برای تدفین به شهرستان برخوار انتقال داده شد تا در گلزار شهدای حبیب آباد به خاک سپرده شود.

انتهای پیام/ تسنیم