برگزاری همایش دوچرخه سواری نخبگان در حمایت از هوای اصفهان و حرکت قافله عزاداری ندای محرم از جمله مهمترین اخبار کوتاه استان اصفهان است.

به گزارش حرف شما، پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان، ده‌ها نفر از مدیران شهر اصفهان به همراه اعضای جامعه مهندسان، پزشکان و مدیران اقتصادی و گروه‌های مردمی از اصفهان تا کوشک را دوچرخه‌سواری کردند.

همایش دوچرخه‌سواری مدیران اصفهانی و گروه‌های دوچرخه‌سوار در نخستین روزهای پاییز امسال، از پل مارنان اصفهان به سمت شهر کوشک برگزار شد.

در این همایش نزدیک به ۱۵۰ نفری، جمعی از مدیران، مهندسان، پزشکان شهر اصفهان به همراه گروه‌های دوچرخه‌سوار، مسیر پل مارنان اصفهان تا شهر کوشک را با دوچرخه رکاب زدند.

این همایش با همراهی مدیریت حمل و نقل پاک و پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با حضور چند گروه بزرگ دوچرخه سواری شهر اصفهان و هیئت دوچرخه‌سوای اصفهان برگزار شد.

مدیران شهرداری اصفهان که در این همایش حضور داشتند از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح در این همایش حضور پیدا کرده‌ و به نوعی ورزش صبگاهی انجام داده‌اند.

حدود ۱۵۰ دوچرخه سوار به‌همراه مدیران معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و مدیران پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان به همراه مدیر طرح ناژوان و اعضای هیئت دوچرخه‌سواری اصفهان در این همایش حضور داشتند.

به گفته مسئولان برگزاری این ویژه‌برنامه دوچرخه‌سواری، هدف از برگزاری این برنامه بالا بردن انگیزه شهروندان و مدیران شهری برای دوچرخه سواری است. این همایش با رویکرد اصلی توجه بیشتر به سلامتی و ورزش برگزار شد.

احمد خوروش، رئیس هیئت تنیس استان اصفهان که میزبان این گروه ۱۵۰ نفره بود بر لزوم توجه به حرکت‌های مردمی در زمینه توسعه دوچرخه سواری تاکید کرد.

وی افزود: امیدوار هستیم که با تداوم فعالیت‌هایی نظیر این همایش، زمینه توجه بیشتر اقشار مختلف مردم به حرکت‌های فرهنگ‌ساز نظیر دوچرخه‌سواری را در سطح شهر اصفهان و دیگر شهرستان‌های استان فراهم کنیم.

این گروه ۱۵۰ نفره با شعار “هوای اصفهان را داریم”، مسیر شهر اصفهان تا شهر کوشک را با دوچرخه رکاب زدند.

حرکت قافله عزاداری ندای محرم در اصفهان

به گزارش به‌نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ اصفهان گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری امام حسین(ع) قافله عزاداری ندای محرم در اصفهان به راه افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد هادی روح الامینی افزود: این قافله عزاداری از آستان مقدس امامزاده مختار(ع) چنگان به سمت آستان مقدس امامزاده اسحاق(ع) حرکت کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۲ اصفهان ادامه داد: این مراسم همراه با نوحی خوانی و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود که با حضور پرشور و خیل عظیم عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) همراه شد.

۲۱۸ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات ۱۸۰۰ میلیلارد ریالی شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به‌نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، استاندار اصفهان خواستار ادامه اقدامات دولت و بخش خصوصی در جهت مرتفع‌کردن مشکلات و برنامه ریزی ایثارگران شد.

رسول زرگرپور با بیان عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مجموع واحدهای ثبت نام شده را ۴۶۳۹ واحد شامل ۲۷۴۳ واحد کشاورزی و ۱۸۹۶ واحد مربوط به صنعت اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۳۲ واحد توسط بانک‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده‌اند که ۲۱۸ واحد موفق به دریافت تسهیلات  به مبلغ ۱۸۰۰ میلیلارد ریال شده‌اند.

وی گفت: با توجه به تعطیلی سامانه بهین‌یاب از ابتدای مهرماه و بررسی شبانه روزی طرح‌ها و واحدهای متقاضی و در مجموع بانک‌ها شروع خوبی در طول ۲ هفته اخیر داشته‌اند که نمونه بارز آن اعطای ۶۵۰۰ میلیارد تسهیلات به ۷۶۵ واحد تولیدی خارج از مقوله سایت بهین یاب است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد بخشی از قوانینی که می‌تواند در ایجاد رونق موثر باشد توسط کمیته‌ای احصا شده و همچنین علت اجرا نشدن برخی از قوانین موثر را کمیته مذکور بررسی کند و در راستای رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/ تسنیم