نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورها زمانی که رکود ایجاد می‌شود، بسته‌های حمایتی ارائه می‌شود تا اشتغال موجود حفظ شود؛ این حرکت‌ها از ایجاد بیکاری و به‌ تبع آن نارضایتی و اعتراضات مختلف و اقدامات خرابکارانه جلوگیری می‌کند.

به گزارش حرف شما، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات صنایع و تولیدکنندگان اظهار کرد: چندین دلیل عمده باعث بروز مشکلات برای جامعه صنعت و تولید شده است.

وی ادامه داد: هیچ‌کس با مالیات مخالف نیست؛ بسیاری از کشورها تمامی هزینه‌های اداره کشورشان را از طریق مالیات به دست می‌آورند و این یک اقدام مناسب و صحیح است اما سازمان امور مالیاتی در بعضی موارد با اعمال فشارهای زیاد مشکلاتی را برای جامعه صنعت و تولید ایجاد می‌کند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: در کشور ما علی‌رغم اینکه بسیاری مالیات خود را به‌ موقع و درست پرداخت می‌کنند، اما هستند عده‌ای که از مالیات فرار می‌کنند و این باعث ایجاد فشار مضاعف بر عده‌ای است که مالیات خود را به‌موقع پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در بسیاری از کشورها زمانی که رکود ایجاد می‌شود، بسته‌های حمایتی ارائه می‌شود تا اشتغال موجود حفظ شود؛ این حرکت‌ها از ایجاد بیکاری و به‌ تبع آن نارضایتی و اعتراضات مختلف و اقدامات خرابکارانه جلوگیری می‌کند.

این نماینده مجلس پیشنهاد داد: بهتر است به جای اعمال فشار بر مودیان قبلی، جلوی اشخاصی گرفته شود که فرار مالیاتی دارند و با دریافت مالیات از آن‌ها هم از بار فشار بر سایرین کاسته می‌شود و هم عدالت در دریافت مالیات رعایت می‌شود.

وی گفت: اصفهان همواره در پرداخت مالیات جز استان‌های پیشتاز کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که در تخصیص بودجه به اصفهان کم‌لطفی می‌شود و امیدواریم این موضوع نیز با تدبیر مسؤولان مربوطه برطرف شود.

موسوی لارگانی اضافه کرد: در این شرایط برخی بر طبل می‌زنند و شعار می‌دهند که اصفهان استانی برخوردار است و مشکلی ندارد درحالی‌که مشکلات اصفهان حتی در مقایسه با برخی استان‌های دیگر بسیار بیشتر است ولی بی‌مهری‌ها به اصفهان و حتی صنعت و تولید آن ادامه دارد که این جای تامل دارد؛ امیدواریم مسؤولان مربوطه توجه بیشتری به مشکلات اصفهان داشته باشند.

انتهای پیام/ فارس