ماجرای رفتن یا نرفتن نویدکیا به چالش بزرگی برای تیم سپاهان تبدیل شده که می تواند دیدارهای آینده این تیم را نیز تحت الشعاع خود قرار بدهد و نوید بخش فصل ناکام دیگری برای سپاهان باشد اما واقعیت اینجاست که در شرایط فعلی، به جز برخی از هواداران این تیم که احساس را بر منطق ارجحیت می دهند، ماندن نویدکیا موافق دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار حرف شما، صبح روز دربی فوتبال اصفهان بود که رسانه ها نوشتند محرم نویدکیا تصمیم گرفته پس از پایان این مسابقه، از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کند اما با وجودی که این خبر به طور رسمی از سوی باشگاه سپاهان نیز تایید شد، با این حال سابقه چند باره محرم برای خداحافظی از فوتبال باعث شده بود هواداران و فوتبال دوستان اصفهانی با دیده تردید به این اتفاق نگاه کنند.

زمانی که دیدار تیم های ذوب آهن و سپاهان آغاز شد، نام محرم نویدکیا در ترکیب ۱۸ نفره تیمش قرار گرفته بود و در دقایق پایانی بازی و زمانی که تیم سپاهان از حریف عقب افتاده بود، وی به بازی فرستاده شد اما در نهایت حضور کوتاه مدت وی نیز نتیجه بخش نبود و زردها با نتیجه دو بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کردند.

زمانی که سوت پایان بازی به صدا در آمد، مراسم وداع نویدکیا با زمین فوتبال آغاز شد و گوینده ورزشگاه فولادشهر به شرح بیان افتخارات دوران بازیگری محرم پرداخته و اسکوربرد استادیوم نیز تصاویر مربوط به دوران بازی وی را پخش می کرد و همه شرایط برای خداحافظی مهیا بود که بر اساس تصاویر مخابره شده از ورزشگاه و روایت شفاهی عکاسانی که صحنه ها را شکار می کردند، به یکباره احسان حاح صفی و حسین پاپی دست محرم را گرفته و وی را به رختکن این تیم بردند.

هنوز معلوم نیست در جریان این رفت و آمد چه کنش و واکنش هایی صورت گرفت که ماجرای خداحافظی مختومه شد و تاکنون نیز معلوم نیست که آیا این بازیکن از فوتبال کنار رفته یا اینکه همچنان قصد ادامه فعالیت را دارد.

گفته می شود حاج صفی و پاپی به نویدکیا گفته اند که اگر او خداحافظی کند، آن ها هم از تیم سپاهان خواهند رفت. برخی دیگر هم می گویند همبازیان نویدکیا از وی خواسته اند که خداحافظی اش را به تاخیر بیندازد تا فرصت کافی برای برگزاری مراسم آبرومند خداحافظی وجود داشته باشد.

محرم پس از ناکام ماندن مراسم خداحافظی در اتفاقی نادر در جمع خبرنگاران حضور یافت و از بازیکنان تیم سپاهان به دلیل احترام نگذاشتن به تصمیمش گلایه کرد تا این گونه وانمود شود که قلبا متمایل به خداحافظی بوده است.

وی در این گفت وگو  گفت: در چند سال گذشته همیشه به این فکر می‌کردم که چگونه با سپاهان خداحافظی کنم و همیشه دوست داشتم در دربی این اتفاق بیفتد.

همه هماهنگی‌ها را با مسؤولان تیم انجام دادم چون نمی‌خواستم شرایط تیم به هم بخورد ولی متأسفانه فکر می‌کنم بازیکنان تیم سپاهان کار زشتی انجام دادند، ای کاش بچه‌ها به نظر من احترام می‌گذاشتند.

چیزها در زندگی وجود دارد که آدم دلش می‌خواهد آن‌طوری که دوست دارد راجع به آن تصمیم بگیرد و برای خود رقم بزند، امیدوارم بتوانم هرچه زودتر با سپاهان خداحافظی کنم، من ۳۵ سال سن دارم و از لحاظ جسمانی به خصوص ناحیه زانو وضعیت خوبی ندارم و نمی‌توانم خوب تمرین کنم و مسابقه بدهم. فکر می‌کردم بهترین شرایط برای خداحافظی باشد ولی متأسفانه این امر محقق نشد، خداحافظی هر بازیکن هیچ ربطی به برد و یا باخت تیمش ندارد، وقتی بازیکنی تصمیم می‌گیرد باید همه به نظر او احترام بگذارند، ممکن است در هر بازی که من خواستم خداحافظی کنم تیم ما پیروز نشد، یعنی من هیچ وقت نباید خداحافظی کنم.

واقعیت این است که دلم می‌خواست این اتفاق بیفتد چراکه همه شرایط برای من و تیم سپاهان مهیا بود تا مسئولان تیم بتوانند یک نفر را برای جای خالی من در تیم انتخاب کنند، حضور چند سال اخیر من در دنیای فوتبال فقط به خاطر هواداران سپاهان بود نه اینکه بخواهم خودم را نشان دهم یا در تیم ملی بروم، واقعیت این است که شرایط جسمانی من ایده‌آل نیست، امیدوارم که دیگر از من نخواهند بازی کنم.

ناکام ماندن داستان خداحافظی نویدکیا همان طوری که پیش بینی می شد با واکنش عبدالله ویسی نیز همراه شد. ویسی در نشست خبری پس از بازی و در شرایطی که از باخت تیمش ناراحت بود، از نویدکیا گلیه کرد که چرا این خبر را زودتر به کادر فنی اعلام نکرده است.

ویسی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهاراتی را بیان کرد که به طور غیر مستقیم نشان بدهد از ادامه حضور نویدکیا رضایت ندارد.
بیان این جملات: «عده‌ای هرچه خواستند به محرم و به سرپرست تیم گفتند، می‌گفتند نباید بگذاریم محرم برود؛ مگر من خداحافظی نکردم، علی کریمی و علی دایی خداحافظی نکردند، مارادونا خداحافظی نکرد، عده‌ای به سپاهان آسیب می‌زنند و باید دید سپاهانی واقعی کجاست.» گویای این واقعیت است که اگر خود محرم هم بخواهد، دیگر در تیم ویسی جایی نخواهد داشت.

در حال حاضر ماجرای رفتن یا نرفتن نویدکیا به چالش بزرگی برای تیم سپاهان تبدیل شده که می تواند دیدارهای آینده این تیم را نیز تحت الشعاع خود قرار بدهد و نوید بخش فصل ناکام دیگری برای سپاهان باشد اما واقعیت اینجاست که در شرایط فعلی، به جز برخی از هواداران این تیم که احساس را بر منطق ارجحیت می دهند، ماندن نویدکیا موافق دیگری ندارد و صلاح و مصلحت وی در این است که از فوتبال خداحافظی کند؛ هر چند که برخی معتقدند اگر نویدکیا تصمیم جدی برای رفتن داشت، در مقابل اصرار حاج صفی و پاپی مقاومت می کرد و مقابل خواسته آن ها کوتاه نمی آمد.

http://

انتهای پیام/