استاندار اصفهان گفت: واقعه عاشورا خود به‌ عنوان یک هنر تاریخی در بشریت محسوب می‌شود، چه‌ بهتر است مفاهیم این واقعه بزرگ بشریت با زبان هنر به نسل امروز و آینده منتقل شود.

به گزارش حرف شما، رسول زرگرپور شامگاه یکشنبه در بازدید سرزده خود از نمایشگاه واقعه عاشورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شب‌های محرم امسال توفیق حضور در بسیاری از حسینیه‌ها و محافل عزاداران بزرگ شهر اصفهان را داشته‌ایم.

وی افزود: مردم شهرستان خمینی‌شهر از دیرباز در برگزاری عزاداری باشکوه و بامحتوا زبانزد خاص و عام بوده و هستند که حتی از مرکز استان اصفهان نیز برای حضور در مراسم عزاداری باشکوه خمینی‌شهر حاضر می‌شوند.

استاندار اصفهان گفت: حضور قریب به ۸ هزار عزادار در حسینیه مجموعه فرهنگی امام حسین(ع) با توجه به نوع ساختار منحصر به‌ فرد ساختمان این مجموعه و جمعیت باشکوهی که در خود جای می‌دهد، به‌ عنوان یک حرکت ماندگار و نشانه‌ای از ولایت‌مداری مردم خمینی‌شهر است.

وی از بازدید نمایشگاه بزرگ بازسازی‌شده واقعه عاشورا در منطقه محروم وازیچه خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه که به همت تعدادی از جوانان فرهنگی و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) برپا شده، واقعه عظیم عاشورا را با زبان هنر به مردم و نسل امروز ارائه‌ کرده است.

زرگرپور بابیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند هر چیزی که می‌خواهید ماندگار بماند با زبان هنر معرفی و ارائه کنید، اذعان داشت: زبان هنر در انتقال مفاهیم و درس‌های واقعه عاشورا به نسل‌های دیگر زبانی ماندگار است.

استاندار اصفهان در بازدید سرزده خود در آخرین ساعات‌ شامگاه یکشنبه با حضور در جمع عزاداران مجموعه فرهنگی باولگان خمینی‌شهر با عزاداران حسینی هم‌نوا شد و پس‌ از آن از نمایشگاه هنری واقعه عاشورا در محله محرم وازیچه بازدید کرد.

به گزارش فارس، نمایشگاه واقعه عاشورا در زمینی بالغ‌بر ۳ هزار متر به روایت وقایع صدر اسلام تا واقعه کربلا و شهادت حضرت سید الشهدا پرداخته‌ شده است.

انتهای پیام/ فارس