عضو شورای اسلامی استان اصفهان گفت: باید در هر بخش استان اتاق ترویج کشاورزی تشکیل شود تا به کشاورزان برای اینکه چه گیاهانی پرورش داده و چگونه آب را مدیریت کنند آموزش‌های لازم داده شود.

به گزارش حرف شما، حسن الماسی پیرامون برخی از مشکلات آب کاشان اظهار داشت: پروژه گلاب ۲ برای تامین آب‌ شهرستان‌های شمالی استان در نظر گرفته شده و در همین راستا باید بودجه‌های لازم برای اتمام این پروژه تخصیص داده شود که تا پایان امسال این آبرسانی انجام شود.

وی گفت: پروژه گلاب ۲ باید هر چه سریع‌تر تکمیل شود تا به شهرهای اطراف آبرسانی کند، این کار علاوه بر تامین آب شرب جامعه هدف آن می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر توسعه شهرهای اطراف آن و حتی خود اصفهان داشته باشد.

عضو شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به مشکل دیگر کاشان افزود: استفاده از تصفیه‌خانه‌هایی که در برخی از شهرستان‌های استان احدث شده از دیگر مشکلات کاشان است.

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی که در این راستا وجود دارد به عهده شهروندان است، تصریح کرد: مسئولان باید یک درصدی را مشخص کنند تا این آب تصفیه شده به فضای سبز شهر برگردد.

الماسی خاطرنشان کرد: این حق شهروندان است که از تصفیه‌خانه فاضلاب، آب را دوباره به محیط خود شهر برگردانند و این آب نباید به جای دیگری برود که اغلب نیز صرف صنایع می‌شود، در همین راستا باید درصدی را مشخص کنند تا سهم صنایع و سهم خود شهر مشخص شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰ سال پیش لوله‌ای را از منطقه اصفهان به کاشان انتقال دادند، بیان کرد: برخی از شهرستان‌ها هم از این لوله استفاده می‌کنند و باید گفت استفاده ۲۰ ساله از این لوله سبب فرسوده شدن آن شده است.

نماینده کاشان در شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید در هر بخش استان اتاق ترویج کشاورزی تشکیل شود، گفت: باید در هر بخش استان اتاق ترویج کشاورزی تشکیل شود تا به کشاورزان برای اینکه چه گیاهانی پرورش داده و چگونه آب را مدیریت کنند آموزش‌های لازم داده شود، چراکه متاسفانه اغلب کشاورزان در این زمینه اطلاعات سطحی دارند.

انتهای پیام/ تسنیم