امام جمعه موقت اصفهان گفت: تغییر استانداران و مسؤولان آن هم در مدت کوتاه مانده به انتخابات آرامش جامعه را به هم می‌زند.

به گزارش حرف شما، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در اصفهان با اشاره به مدیریت غلط آل‌سعود در حج سال‌های گذشته اظهار داشت: در مراسم حج سال ۶۶ و در مراسم برائت از مشرکان بسیاری از حجاج که اغلب ایرانی بودند به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: بی‌تدبیری این رژیم سال گذشته نیز مرگ ۷ هزار حاجی را در لباس احرام و سرزمین حرم امن الهی با لبان تشنه رقم زد و بار دیگر عدم لیاقت اینان را برای اداره امور حج نشان داد.

امام جمعه موقت اصفهان عربستان را پدرخوانده داعش خواند و با انتقاد از حمایت آل سعود از منافقان تصریح کرد: با پول خود این همه رذالت می‌کنند و مردم کشورهای مسلمان را به جان هم می‌اندازند؛ همچنین تروریست‌هایی را قالب گروهک‌های برای ضربه زدن به ما اجیر می‌کنند که در دام سربازان گمنام امام زمان (عج) گرفتار شدند.

وی با بیان این‌که علنی کردن ارتباط با اسرائیل ذلتی است که از آن بدتر وجود ندارد ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنرانی اخیرشان آل سعود را شجره ملعونه دانستند که کاملاً بر واقعیت انطباق دارد.

مهدوی دلیل رفتارهای مداخله‌گرایانه عربستان را بیداری اسلامی در ملت‌های منطقه دانست و گفت: بیداری اسلامی نفوذ در دل‌ها و دعوت به اسلام است و راهپیمایی بزرگ اربعین و برنامه‌های این چنینی این نفوذ را نشان می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مباحث داخلی کشور از جمله موضوع حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران حقوق‌های ظالمانه و غیرعادلانه‌ای دریافت کردند که گناه و خیانت به امت اسلامی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه موضوع حقوق‌های نجومی نباید با گذشت زمان فراموش شود، عنوان کرد: مطرح شدن موضوعات حاشیه‌ای مانند کنسرت نباید مانع از رسیدگی به این موضوع شود تا اعتماد مردم جلب شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخن امام در مورد سینما که فرمودند «فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با کار حرام مخالف هستیم» اظهار کرد: مشکل ما کنسرت نیست که مسؤولان به بهانه رعایت قانون بخواهند مردم را به کار حرام تشویق کنند، اکنون نیز مسؤولان تصور نکنند که فقط برای فضای مشهد اینچنین است، مردم در دیگر شهرها و استان‌ها نیز اجازه نخواهند داد کارهای حرام انجام شود.

وی با انتقاد از سخنان و رفتارهایی که ایجاد ناآرامی در جامعه می‌کند، خاطرنشان کرد: تغییر استانداران و مسؤولان آن هم در مدت کوتاه مانده به انتخابات آرامش جامعه را به هم می‌زند.

مهدوی در خصوص حواشی ایجادشده در مورد استعفای استاندار اصفهان در هفته قبل اضافه کرد: البته استاندار اصفهان گفت که سخن از تعویض نیست اما بنده تأکید می‌کنم که اجازه دهند تا آرامش مردم حفظ شود، برخی تعویض‌ها با پشت‌صحنه افکار سیاسی پیگیری می‌شود، به‌جای این تعویض‌ها باید به فکر بحث اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور باشند.

انتهای پیام/ فارس