رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: ۸۲ درصد از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با هویت واقعی در این فضا هستند که در بعضی از موارد می‌تواند آسیب‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کند و برای کاربران مشکل‌ساز شود.

به گزارش حرف شما، سید مصطفی مرتضوی در تقسیم‌بندی استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی در کشور اظهار کرد: در استان آمار دسته بندی شده‌ای در فضای مجازی نداریم ولی در مجموع ۳۸ درصد مخاطبان در حوزه جک، لطیفه و تفریحی، ۲۸ درصد در حوزه ادبی و هنری، ۲۴ درصد در حوزه علمی و تخصصی، ۲۱ درصد در حوزه خبر و مطالب سیاسی و ۲۰ درصد در حوزه اجتماعی و فرهنگی در کشور استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد از کل زنان جامعه در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، بیان کرد: ۸۲ درصد از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی با هویت واقعی در این فضا هستند که در بعضی از جاها می‌تواند آسیب‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کند و برای کاربران مشکل‌ساز شود.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شاخصه‌های موجود در فضای مجازی گفت و عنوان کرد: در این حوزه با آزادی مطلق و بی‌قید و شرطی وجود دارد، مدیریت زمانی از سوی کاربران وجود ندارد و همین باعث اتلاف وقت افراد می‌شود.

وی درباره عواقب منفی فضای مجازی برای خانواده‌های تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی با توجه به شاخصه‌هایی که بیان شد می‌تواند به خانواده‌ها ضرر جبران ناپذیری را وارد کند که این ضرر می‌تواند منجر به سردی روابط در بین فرزندان یا زوجین شود که بعضاً آسیب‌های آن تا سطح طلاق و از هم پاشیدگی خانواده‌ها می‌رود.

مرتضوی از بیان مزیت و مضرتی از شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: بهترین مزیت فضای مجازی را می‌توان اطلاع رسانی سریع و به موقع آن بیان کرد و از مضرات آن نیز می‌توان به عدم مدیریت کاربر در حوزه‌های فکری، افکار و روابط خود در برخورد با کاربران اشاره کرد.

وی با اشاره به برخورد پلیس فتا با اقدامات مجرمانه صورت گرفته در فضای مجازی بیان کرد: قطعاً با مدیران کانال و ادمین‌های شبکه اجتماعی که دست به اقدامات مجرمانه می‌زنند برخورد می‌شود؛ در حوزه تبلیغات مجازی نیز اگر تبلیغی خارج از اصول و چارچوب صورت گیرد نوعی اقدام مجرمانه است که عوامل آن مورد پیگیری قرار می‌گیرند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 رئیس پلیس فتا استان اصفهان در توصیه‌ای به خانواده‌ها گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم با مدیریت زمان در فضای از انحراف و حرکت به سمت محتواهای ناخوشایند جلوگیری کنند و در فعالیت در شبکه‌های مجازی علاوه بر خود نظارتی بر نحوه و میزان استفاده فرزندان خود از شبکه‌های اجتماعی نظارت کنند.

انتهای پیام/ فارس