دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان اصفهان گفت: این بنیاد مردمی بوده و هزینه برنامه‌های آن از طریق خیران و مردم تأمین می‌شود و بودجه‌ای در این ارتباط وجود دارد.

به گزارش حرف شما، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن پیرامون فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار داشت: این بنیاد در سراسر کشور از حدود ۱۰ سال پیش به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد و به ثبت رسید.

وی افزود: ریاست این بنیاد در گذشته مرحوم آیت‌الله خزعلی بود که بعد از رحلت این عالم بزرگوار آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران ریاست بنیاد را برعهده گرفت و در استان‌ها نیز نمایندگان مقام معظم رهبری ریاست بنیاد را برعهده دارند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در اصفهان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های این بنیاد بیان کرد: اجرای مسابقات مختلف، تجلیل از سادات، هدایت کاروان‌های غدیر، برگزاری جشن‌های متعدد در سطح شهر، چاپ پوستر، بنر، اقلام فرهنگی، کتاب و غیره در دستور کار بنیاد غدیر قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سفارش‌های معصومین علیهم السلام در روز عید غدیر اطعام نیازمندان است، گفت: بر همین اساس از برنامه‌هایی که به صورت ویژه برگزار می‌شود می‌توان اطعام را نام برد که امسال براساس آماری که تاکنون ارائه شده است بیش از ۱۰۰ هزار غذا در روز عید غدیر بین مردم توزیع می‌شود.

دست‌افکن از برگزاری جشن‌های مختلف در سطح محلات شهر اصفهان خبر داد و افزود: برگزاری ۱۰۰ جشن در ۱۰۰ محل با همکاری شهرداری اصفهان و حرکت کاروان شادی در روز عید غدیر با همکاری هیئت‌های مذهبی در سطح استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه معرفی غدیر به عنوان هدف نخست این برنامه‌ها عنوان می‌شود، گفت: گاهی اوقات برای معرفی یک موضوع باید سر و صدا داشت و گاهی پاسخ به سئوالات نیز کافی است که مورد دوم از طریق دوستان مبلغ ما با اعزام به مناطق مختلف صورت می‌گیرد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در اصفهان از برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب خبر داد و افزود: اقدام خوبی که به همت حوزه علمیه اصفهان انجام می‌شود این است که هر سال در شب عید غدیر مراسم عمامه گذاری طلاب جوان برگزار می‌شود که امسال نیز این برنامه را برگزار می‌کنیم.

وی در ارتباط با منابع مالی بنیاد غدیر تصریح کرد: این بنیاد مردمی بوده و هزینه برنامه‌های آن از طریق خیران و مردم تأمین می‌شود و بودجه‌ای در این رابطه وجود دارد.

دست‌افکن گفت: هدف ما این است که غدیر همانند محرم در جامعه نهادینه شود، مانند اینکه محرم دیگر نیازی به گفتن ندارد و مردم خود در محلات مختلف برنامه‌های ویژه محرم را برگزار می‌کنند، ما به دنبال این هستیم تا حال و هوا را غدیری کنیم چن اگر قدر غدیر را می‌دانستیم عاشورا به وجود نمی آمد.

وی اضافه کرد: چندین سال است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مردم به صحنه آمده‌اند، ما بودجه دولتی نداریم اما از همه افرادی که به دنبال کمک به بنیاد بین المللی غدیر هستند می‌خواهیم که کمک‌های خود را به دفتر نماینده ولی فقیه در استان و یا به شماره حساب  ۷۴۰۰۵ بانک تجارت شعبه حافظ بنیاد غدیر در اصفهان ارسال کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در اصفهان از برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه عید غدیر خبر داد و اظهار داشت: مسابقه کتابخوانی امسال با عنوان “راز زندگی و سبک زندگی علوی” انجام می‌شود که در این زمینه ۴۰ هزار نسخه کتاب به چاپ رسیده است، در کنار این کتاب، کتاب خطبه غدیر نیز چاپ شده که همگی به صورت رایگان است.

انتهای پیام/ تسنیم