جای سوال دارد روزنامه ای که به نام ارزشی بودن با پول بیت المال ارتزاق می کند در ردیف آنها قرار بگیرد واین چنین به مدح و ثنای شجریان بپردازد بدون اینکه کوچکترین اشاره ای به برخی اتفاقات گذشته و عملکرد او داشته باشد؟!

حرف شما_اسماء معتمد/اصولا وظیفه ملی و اسلامی رسانه ها است که به ‌جای ذهنیت پروری منفی، برنامه‌ های آموزشی و مفید را پخش و نشر کنند، به این طریق از پیامد‌های منفی برنامه های نامطلوب جلوگیری می شود؛ در غیر آن با هرگونه موضع گیری غلط و غیرحرفه ای‌ خطرهای جبران ناپذیری را در پی ‎خواهد داشت. از سویی دیگر رسانه ها در خط مقدم تولید و جریان سازی فرهنگی جامعه هستند .

امر خطیر حفظ فرهنگ های اصیل و اصلاح خورده فرهنگ های غلط را بر دوش دارند که متاسفانه غالب رسانه ها نتوانسته اند  در این زمینه موفقیت خاصی داشته باشند و اکثرا از تفکرات لیبرالی الگو گیری پیروی کرده اند که امام خامنه ای در همین زمینه فرمودند: اولویت فوری و کنونی کشور فرهنگ است و در بلندمدت از اقتصاد نیز مهمتر است. در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی اهتمامی در دستگاههای فرهنگی به چشم می خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضرّ، کوتاهی هایی انجام می شود.

بعد از تولید محتوای فرهنگی مناسب در حوزه رسانه دومین وظیفه مهم در حوزه رسانه اصل بی طرفی در رسانه هاست اما با این وجود کمتر رسانه ای  است که آن را رعایت کند. اغلب رسانه ها اعم از سراسری و یا محلی به خاطر این که  وابستگی مالی و پولی به سازمان یا نهادی دارند خواسته و ناخواسته  پیرو منویات آن می شوند و به نوعی تریبون  سازمان حامی هستند. در این میان بعد از برخی دسته بندی های سیاسی و جناحی،‌ تقسیم بندی هایی با مشخصه های جریان سیاسی هم به دنیای رسانه ها و مطبوعات رسید چنانچه با  توجه به خط مشی سیاسی که  دست اندرکاران  و عوامل رسانه دارند  به راحتی می توان  گرایش رسانه  را درعرصه سیاسی حدس زد.

اصفهان شهری است که به عنوان پایتخت فرهنگی کشور از پیشگامان عرصه روزنامه نگاری بوده است و  تاریخچه و سوابق قابل توجهی در این میدان  دارد؛ از شهید شاعر مشهور میرزاده عشقی که شهید قلم محسوب می شود و در اصفهان اولین شهردار بوده گرفته تا روزنامه های صنفی و فکری جالبی که ردپایشان را درموزه تخت فولاد می توان دید. اما این روزها فضای رسانه ای اصفهان  بسیار سیاسی شده است؛ چنانچه می توان گفت پشت انتشار اغلب رسانه های این استان احزاب سیاسی نشسته اند؛ احزابی که گاه نگاهشان با اسلام انقلاب اسلامی که اصفهانی ها برای حفاظت از آن ۲۳۰۰۰ پاره تن  خود را فدا کرده اند همخوانی ندارد. در ایام هفته دفاع مقدس هستیم؛ هفته ای که در آن آمارها به اشکال گوناگون اصفهانی ها را برای انقلاب و اسلام را که دو رکن جدا نشدنی از هم هستند به اشکال مختلف به رخ می کشند. در این میان  این  روزها شیطنت های رسانه ای مختلفی از داخل و خارج نیز کم و بیش شاهدیم. از شبکه های ماهواره ای و سایت های ضدانقلاب گرفته تا  سایت ها و روزنامه ها و رسانه های مجازی احزابی خاص که حرفهایی برخلاف آرمان های انقلاب اسلامی به زبان می آورند و نشر می دهند.

اما  در کنار همه اینها چیزی که بیشتر باعث تعجب  و تاسف شده است؛ همنوایی و همراهی عمدی! یا سهوی؟ روزنامه متعلق به شهرداری با این نواها بوده است. زمانی که به اسم کنسرت به نماینده ولی فقیه و امانم جمعه مشهد به طور سازمان دهی شده ای حمله شد تا حریم  مشهد الرضا را بشکنند و به اهداف خود در عرصه جنگ نرم دست یابند؛ این روزنامه بانام روزنامه ارزشی از آب گل آلود ماهی می گیرد و در گفتگوی تفصیلی با حجت الاسلام ارزانی مدیر ارشاد استان به دنبال آن است که آیا کنسرت در اصفهان هم  مجوزی دارد و یا این که  نوازندگان خانم هم می توانند روی سن بروند و بنوازند و… گویی تمام مشکلات  هنری و فرهنگی مردم اصفهان خلاصه شده در این معضل احتمالی که آیا کنسرت در اصفهان برقرار است یا نه؟! دقیقا همان سبک و سیاقی که نشریات زنجیره ای به طور پیوسته و هماهنگ در فضای حقیقی و مجازی دنبال می کردند حالا به طور مفصل در این روزنامه به آن پرداخته شده است.

%d8%a7%d8%b5%d9%81%d9%87%d8%a7%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7

 

اما ماجرا به همین  قضیه ختم نشد؛ چند روز پیش هم  در یادداشتی به مدح شجریان پرداخت تا از قافله نشریات  اصلاح طلب ثناگو عقب نماند. شجریان همان آواز ایرانی که به دلیل تنزل آثارش سعی کرده با ژست سیاسی و شبه اپوزیسیون در خارج از کشور وجهه ای کسب کند و برایش ایران و ایرانی بودن  اهمیتی نداشت، چنانچه در مراسم تشییع جنازه «همایون خرم» سخنرانی کرده و گفته بود: «حیف صد حیف که هراز گاهی یکی از فروزه ها و تابش های فروغ مهر و هنر این سرزمین نفرین شده به خاموشی می گراید».

شجریان در کنار مسئولان ارشد bbc فارسی

                                         شجریان در کنار مسئولان ارشد bbc فارسی

آری همان استادی که سال ۸۸ و در اوج فتنه به استقبال رسانه های دولت های جنگ طلب و ضدبشر رفته بود وبا بی شرمی تمام در همنشینی با بهاییان و ضدانقلابیون علیه انقلاب اسلامی شورید ادعای کرده بود حالا که بیمار شده است و به کشور برگشته هرچند رسانه های  زنجیره ای آلزایمر گرفته اند ابراز نفرت شجریان نسبت به ایران، از سوی این مطبوعات وابسته  جناحی به فراموشی سپرده شده است؛ جای سوال دارد روزنامه ای که به نام ارزشی  بودن با پول بیت المال ارتزاق می کند در ردیف آنها قرار بگیرد واین چنین به مدح و ثنای شجریان بپردازد بدون اینکه  کوچکترین اشاره ای به برخی اتفاقات  گذشته  و عملکرد  او داشته باشد؟!

212

321

 

البته که جنایات و ضربات سهمگین و عقب افتادگی ها که به خاطر فتنه انگیزی برخی از خواص در سال ۸۸ گریبانگیر مردم ایران شد را هرگز فراموش نمی کنیم و خصوصا عملکرد چهر هایی همانند شجریان و… که تریبون و بلندگو ضد انقلاب بوده و هستند و اشاره می کنیم به بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعى از دانشجویان در ۱۳۹۵/۰۴/۱۲

من روی مسئله‌ی فتنه حسّاسم. حالا البتّه اکثر کسانی که در آن تظاهرات شرکت داشتند مردم معمولی بودند و هیچ تقصیری هم نداشتند امّا یک عدّه‌ای سردمداری میکردند، یک عدّه هم سوءاستفاده کردند و گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ دیگر از این صریح‌تر؟ آیا این شعار داده شد یا نه؟ خب اگر این شعار داده شده، تبرّی از این شعار، آن روز هم لازم بود و باید میکردند که نکردند، حالا هم یک عدّه‌ای از آنها حمایت بکنند، آن‌وقت دم از امام و طرف‌داری از امام و طرف‌داری از نظام و طرف‌داری از انقلاب هم بزنند! این نمیشود، این قابل قبول نیست. این پدیده‌ی بسیار بدی است، پدیده‌ی زشتی است، این پدیده را ما اصلاً نمی‌پسندیم.

به نظر می رسد اصفهان زیبا این روزنامه  وابسته به سیستم شهرداری هدفش را گم کرده  است و یا شاید هنوز جایگاه خود را کاملا مشخص نکرده به قول معروف؛ به مار ماهی ماند نه این تمام و نه آن تمام .

دلسوزانه به عوامل گرداننده این روزنامه می گوییم این راهی که میروید به ترکستان است….

انتهای پیام/