پیش بینی می شد بعد از المپیک جزینی تغییراتی در نحوه رفتاری خود ایجاد کند اما وی همچنان اصرار دارد خود را تنها ناجی ورزش اصفهان دانسته و از بقیه ایراد بگیرد، غافل از اینکه یک مربی کشتی تا چه اندازه می تواند در مورد عملکرد سایرین نظر بدهد و آن ها را به باد انتقاد بگیرد.

حرف شما-رضا سالاری/رسول جزینی را بیشتر اصفهانی ها به واسطه درخشش تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۱۲ لندن می شناسند. وی در دورانی که کشتی می گرفت، عنوان قابل توجهی به دست نیاورد اما اعتماد محمد بنا به او و حضورش در کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی، باعث شد تا وی شهرت پیدا کرده و به همین واسطه کاندیدای شورای اسلامی شهر شود.
با برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم، جزینی توانست با کسب آرای لازم، به پارلمان شهری راه پیدا کند و به نوعی اولین عضو ورزشی این نهاد لقب بگیرد. جزینی همواره تاکید داشته که بدون رودبایستی حرف هایش را بیان می کند و به همین خاطر ما هم تصمیم گرفتیم این بار بدون تعارف و رودربایستی وی را مورد خطاب قرار بدهیم که البته بیان برخی موارد مهم تر به آینده موکول خواهد شد.
حضور جزینی در شورای شهر با دوری محمد بنا از تیم ملی همزمان شده بود که این مساله باعث شد وی تمرکزش را بر روی شورای شهر بگذارد اما پررنگ شدن نقش وی به زمانی برمی گردد که طرح سازمان ورزش شهرداری اصفهان مطرح شد و وی نیز که به دلیل ورزشی بودن خود را شایسته ترین فرد برای تصمیم گیری در این حوزه می دانست، دخالت های گسترده ای را آغاز کرد.
جزینی برای ریاست سازمان ورزش، امین کریمیان را برگزید و تلاش زیادی را صورت داد تا نظر مثبت اعضای شورا را جلب کند که در نهایت نیز موفق به انجام این کار شد.
کریمیان پیش از مدیریت سازمان ورزش سابقه مدیریتی خاصی نداشت اما برای انتخابات شورای شهر، مسئول ستاد انتخاباتی جزینی بود و مدیرعاملی سازمان ورزش نیز پاداشی برای انجام وظیفه وی در راستای تبلیغات محسوب می شد.
با فعالیت سازمان ورزش، جزینی در ساختمان این سازمان مستقر شده بود و برنامه‌های کاری وی نیز در همین محل انجام می‌شد و در واقع رئیس اصلی سازمان بود و کریمیان تنها نام مدیر عاملی را یدک می کشید، بر اساس شنیده ها از برخی ازکارمندان سازمان ورزش، جمع پرتعدادی نیز از دوستان و آشنایان وی نیز به استخدام سازمان ورزش درآمدند.
در همین زمان که جزینی و کریمیان رابطه بسیار حسنه ای داشتند، جزینی در گفت وگو با یکی از رسانه های شهرداری اصفهان مدعی شد با سپردن سازمان ورزش به کریمیان که متخصص این امر است، خیالش از بابت ورزش شهر راحت شده است اما این خیال راحتی دوام زیادی نداشت و به دلایل نامشخص، رابطه این دو شکرآب شد تا جایی که کریمیان مجبور شد به بهانه بیماری استعفا بدهد.
پس از این اتفاق جزینی در جلسه شورای اسلامی شهر به انتقاد از کریمیان پرداخته و انتخاب وی را کار اشتباهی دانست.
با رفتن کریمیان از سازمان ورزش، امکان دخالت مستقیم جزینی در امور این سازمان نیز کاهش یافت و در ادامه هم دوباره محمد بنا به سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شده و جزینی را به همکاری دعوت کرد تا این مربی اصفهانی با دور شدن از شهر، امکان دخل و تصرف در تصمیم گیری های این سازمان را تا حدود بسیاری از دست بدهد اما با این حال وی از راه دور نیز تمام تلاشش را به کار می گرفت تا نه تنها در امور ورزش شهرداری، بلکه در مباحث مربوط به ورزش استان نیز دخالت داشته باشد.
پس از رفتن کریمیان از سازمان ورزش، چند سرپرست برای این سازمان انتخاب شدند تا اینکه مسعود انصاری مهر مسئولیت سازمان را برعهده گرفت. جزینی پس از انتخاب انصاری مهر، در جلسه معارفه وی که رسانه ها خبر آن را پوشش دادند، انصاری‌مهر را به الماس بی‌بدیلی برای هدایت سازمان ورزش شهرداری اصفهان تشبیه کرد و گفت: در روزهایی که حال و روز ورزش اصفهان را خوب نمی‌بینم و دل پری از عملکرد مسئولان ورزش دارم، وظیفه همه ورزشی‌هاست که خود تلاش کنیم تا بتوانیم اوضاع ورزش اصفهان را ساماندهی کنیم و بهبود بخشیم.
اما با این حال یک سال از فعالیت این الماس بی بدیل سپری نشده بود که جزینی در یک نشست خبری که قبل از المپیک برگزار شد، انتقادات بسیاری را به سازمان ورزش وارد کرده و به صورت تلویحی انصاری مهر را غیر متخصص در این حوزه دانست.
جزینی پس از این نشست راهی مسابقات المپیک شد اما به فاصله کوتاهی پس از این جلسه و انتقادات مطرح شده، به دلیل آنچه بازنشستگی گفته می شد، انصاری مهر از مدیرعاملی سازمان ورزش به طور محترمانه کنار گذاشته شد تا این بار نیز برخی جزینی را عامل کنار رفتن دیگر مدیرعامل سازمان بعد از کریمیان بدانند.
در مسابقات المپیک ریو، برخلاف انتظارات تیم ملی کشتی فرنگی نتیجه ضعیفی کسب کرد و قابل پیش بینی بود که با این نتایج، بیش از همه جزینی ضرر خواهد کرد زیرا وی دوره قبلی به واسطه مدال های طلای کسب شده خود را مطرح کرد اما این بار دو مدال برنز فرنگی کاران در مقابل طلا و نقره کشتی آزاد درخششی نداشت تا این عضو شورای شهر بخواهد از آن برای پیشبرد اهداف و برنامه هایش استفاده کند.
پس از این اتفاق پیش بینی می شد که جزینی تغییراتی در نحوه رفتاری خود ایجاد کند اما وی همچنان اصرار دارد خود را تنها ناجی ورزش اصفهان دانسته و از بقیه ایراد بگیرد، غافل از اینکه یک مربی کشتی تا چه اندازه می تواند در مورد عملکرد سایرین نظر بدهد و آن ها را به باد انتقاد بگیرد.
وی برای اینکه نشان می دهد کماکان خود را یک سر و گردن بالاتر از سایر ورزشی ها در استان اصفهان می داند، چند هفته قبل در جلسه شورای اسلامی شهر، پس از بیان انتقاداتی نسبت به عملکرد ورزشی و مجموعه های ورزشی شهر، تاکید کرد: از شهردار اصفهان خواستار این هم افزایی و مدیریت تحت نظر سازمان ورزش به عنوان تنها متولی ذی صلاح ورزش هستم که این اظهار نظر وی در رسانه های شهرداری نیز انتشار پیدا کرد.
حال معلوم نیست وی بر چه اساسی خود را متولی ذی صلاح ورزش می داند و چه اتفاق یا اتفاقاتی رخ داده که وی را به این نتیجه رسانده است و تا چه زمانی اهالی ورزش استان اصفهان باید ادعاهای ریز و درشت این متولی ذی صلاح را بشنوند.
انتهای پیام/