مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: تنها ۱۷ درصد کل جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند که این میزان جمعیت روستایی، با توجه به اهمیت روستاها در هر منطقه، بسیار اندک است و باید برای جلوگیری از افزایش آن اقداماتی انجام شود.

به گزارش حرف شما، عیسی بهمنی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا که در روستای قصرچم شهرستان شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه انتخاب روز ۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی روستا در تقویم رسمی کشور از جمله خدمات دولت یازدهم بود، اظهار داشت: این روز زمینه توجه بیشتر مسئولان به مسائل مربوط به روستاها را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سرزمین ما را روستاها تشکیل می‌دهند، افزود: شهرها با وجود آنکه جمعیت و امکانات بیشتری دارند، اما بخش بسیار اندکی از خاک سرزمین ما را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین باید به بخش‌های روستایی بیشتر توجه شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تصریح کرد: امور مربوط به روستاها تنها به ساکنان آن یعنی روستاییان محدود نمی‌شود، روستاها موقعیت ویژه جغرافیایی دارند که در آن پوشش گیاهی، خاک، گونه‌های جانوری و در مجموع زیست بوم متفاوتی وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در تمام کشور ایران جمعیت روستایی ۲۸ درصد مجموع جمعیت را تشکیل می‌دهد، گفت: این در حالی است که این میزان در استان اصفهان تنها ۱۷ درصد کل جمعیت است که این میزان جمعیت روستایی، با توجه به اهمیت روستاها در هر منطقه، بسیار اندک است و باید برای جلوگیری از افزایش آن اقداماتی انجام شود.

بهمنی تصریح کرد: البته به عقیده ما این آمار دقیق نیست و در آمارگیری سال ۹۵ این رقم به حدود ۲۵ درصد، یعنی برابر با دیگر مناطق ایران برسد اما باز هم این درصد از جمعیت روستایی کم است.

وی با اشاره به برگزاری سرشماری اینترنتی در کشور، بیان کرد: دهیاران مناطق مختلف باید با مراجعه خانه به خانه مدارک روستاییان را اخذ و سرشماری اینترنتی را برای آنان انجام دهند زیرا آمار و اطلاعات دقیق مبنای اختصاص هرگونه امکاناتی به مناطق مختلف است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: افرادی که هم در روستا و هم در شهرها ساکن هستند اولویت سکونت آنها در روستاها است باید در مناطق روستایی اقدام به شرکت در فرایند سرشماری کنند تا به این وسیله حق این مناطق بهتر استیفا شود.

انتهای پیام/ تسنیم