سازمان حفاظت از محیط زیست اصفهان نیز کیفیت هوای این کلانشهر را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد و احتمال تعطیلی مدارس را در روز یک شنبه داد.

به گزارش خبرنگار حرف شما، آخرین نقشه های پیش بینی هواشناسی استان اصفهان نشان می دهد پدیده گردو غبار از ظهر امروز آغاز شد و بتدریج فضای اصفهان و مناطق اطراف را فراگرفت.

همچنین پیش بینی های جوی بیانگر این است که شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی دو روز آینده بر روی استان  حاکم می شود بر این اساس  در نواحی شرقی و شمال شرقی گاهی وزش باد همراه با گرد وخاک خواهد بود. لازم به  ذکر است که بارش پراکنده امروز و فردا در نواحی غربی و برخی نواحی مرکزی و شرقی وجود دارد. غبار آلودگی در مناطق مرکزی و شرقی طی امروز و فرداباعث افت کیفیت هوا و کاهش دید خواهد شد و دمای هوای اصفهان نیز در اکثر مناطق استان ۱تا ۳درجه کاهش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش شرایط جوی تا ۲۴ ساعت آینده تداوم دارد و با توجه به شرایط جوی طی ۲۴ ساعت آینده توصیه می شود افراد حساس و دارای بیماری های قلبی و تنفسی از هر گونه فعالیت خارج از خانه خودداری نموده، همچنین سایر افراد از فعالیت های غیر ضروری خارج از منزل خوداری و در فضای باز ورزش ننمایند.

سازمان حفاظت از محیط زیست اصفهان نیز کیفیت هوای این کلانشهر را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد و احتمال تعطیلی مدارس را در روز یک شنبه داد.

photo_2016-10-01_23-11-54

میانگین آلودگی هوای کلانشهر اصفهان ۱۰۵ (A Q I) اعلام شده است.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از ۰ تا ۵۰ هوای خوب، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای متوسط، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

گفتنی است تا این لحظه تراکم و شدت گردش ریزگردها در مناطق شمالی و شرق اصفهان بیشتر از سایر نقاط گزارش شده است و به همین دلیل تردد در این مناطق بسختی انجام می شود.

انتهای پیام/